אליזבט פירסון
אליזבט פירסוןצילום: ענת קזולה

לפעמים נדמה ששילוב חיי זוגיות ומשפחה מאושרים לצד פיתוח קריירה משגשגת זה כמו שמן ומים כי בתפיסה הישנה דבר תמיד צריך לבוא על חשבון האחר. אבל האם זה אפשרי בכל זאת?

מה המרכיבים ההכרחיים שנדרשים במתכון שבו יש ניהול זוגיות בריאה ומאושרת, משפחה מלוכדת לצד עבודה משותפת ומספקת?

אליזבט פירסון, יועצת עסקית ב- Evolve אותה הקימה יחד עם בעלה סיימון, מציעה דרכי התייעלות לשמירה על הרמוניה בין בני הזוג.

תרבות ה"גם וגם"- הגישה שמוותרים אחד למען השנייה לא בריאה לזוגיות. ניתן להספיק להגשים גם את מה שאת רוצה וגם את מה שאתה רוצה אם מחליטים מראש שהרצונות של שניכם חשובים באותה המידה. את שאר המטלות מחלקים ואם אפשר, מוציאים למיקור חוץ.

שמירה על הילדים והסעות לחוגים, סידור הבית, פיתוח הקריירה והתחביבים במקביל, כל אלה צריכים להיעשות בתיאום מלא. זה חוסך מתחים ועלבונות בסתר כך שהאחד לא מרגיש שהוא מקופח על חשבון השני.

ספונטניות מתוכננת- הכל נכנס ליומן. כולל הריצה שלך והמדיטציה שלה בבוקר, כולל הכלים בכיור, וההזמנה של הקניות מהסופר. זה כולל כמובן זמן קבוע לשניכם, גם אם זה ממש בקטנה. כשהלו"ז עד כדי כך מתוכנן, תגלו אוצרות של זמן פנוי כי בשבוע אחד יש המון שעות. כשמגלים את החורים בלו"ז בהפתעה, אפשר להיות ספונטניים ולעשות דברים שלא תוכננו.

השתדלו שלא לחלוק פרויקטים ביחד- עסק משותף של בני זוג עלול לערער זוגיות יציבה אם כל אחד מחזיק בגישה ובדעה שונה. מומלץ לערוך מראש חלוקת אחריות על תחומים שאינם חופפים או לעבוד על פרויקטים שונים. בפגישות שבועיות וחודשיות קבועות מתממשקים כדי לבחון מה עבד ומה יש לשפר כדי לתכנן את הצעדים הבאים.

איזון זו המטרה ולא האמצעי- לא באמת קיימת אפשרות שכל אחד מהתחומים בחיינו יתפוס חלק שווה. ככל שנשחרר את ההנחה השגויה הזו מחיינו, כך חיינו יהפכו להיות קלים יותר ונטולי רגשות אשמה. העוגה צריכה להתחלק בכל פעם אחרת.

כשמגדירים לעצמנו מטרות ולוחות זמנים, יש לקחת בחשבון שבכל זמן נתון, חלק אחר בחיים שלנו תופס חלק יותר גדול. למשל כשיש פרויקט חדש בעבודה רוב הפוקוס עובר לשם וזה בסדר. המטרה היא שכל החלקים יעבדו היטב ביחד לאורך זמן ושכל המעורבים ידעו מה תפקידם ומה מצופה מהם.

אתה לא "חייב" ואת לא "אמורים" - דברים צריכים להיעשות בהסכמה משותפת. בבית אתם צוות, וצוות עובד הכי טוב כאשר הוא פועל יחד למען מטרות משותפות. ניהול הבית וחינוך הילדים הם אחראיות שיש לחלוק אותם במשותף עד כמה שניתן.

זה גם מעולה לילדים כשהם רואים את אימא ואבא עושים הכל ביחד. כדי להקל על העומס, אפשר למצוא פתרונות יצירתיים כמו חלוקה לתורות ביניכם או עם הורה של חבר מהגן ותזכרו- בייביסיטר ומנקה הן לא מילים גסות.

אליזבט פירסון, בעלת חברת Evolve לייעוץ ולפיתוח עסקי