אמצעי ההגנה שהסינים רוציםקרן אור

בעיר צ'אנגדו שבסין, פועלים בשליחות הרבי מליובאוויטש, הרב דובי ושרה הניג יחד עם ילדיהם. לפני כמה שנים הם נסעו לביקור מולדת בארץ ישראל, ולאחר כמה שבועות חזרו אל צ'אנגדו – מקום שליחותם.

בתום טיסה של שש עשרה שעות הם הגיעו לקמפוס שבו הם גרים. בכניסה עצרו אותם שוטרים: "אנחנו מצטערים, אתם לא יכולים להיכנס לבד לבית שלכם. היו פה בימים האחרונים גניבות בכל הבתים, ואנחנו רוצים ששוטרים יכנסו איתכם פנימה, ויקחו טביעות אצבע וראיות נוספות על הגניבה".

בדקות שחלפו עד שהגיעו לבית מחשבות רבות התרוצצו במוחם של הזוג הניג: מה קרה? מי יודע מה גנבו? איזה בלגן השאירו הגנבים בבית? כשנכנסו לבית, להפתעתם הרבה הם גילו שהכול עומד על מקומו. הכול מסודר, הגנבים לא נגעו בכלום! תודה לה', איזו שמחה הייתה!

לאחר כשבועיים, קיבל הרב הניג שיחת טלפון ממפקד המשטרה האזורי: "בא אליי למשרד, אני צריך לדבר איתך". כשהתייצב הרב הניג, אמר לו מפקד המשטרה: "רבי, אנחנו חוקרים את גל הגניבות שהיה אצלכם בקמפוס, והצוות שלי לא הצליח להבין - איך זה שהגנבים נכנסו לכל הבתים וגנבו שם דברים, חוץ מהבית שלכם? אומר לך את האמת, עלו כל מיני חשדות, ואני הפרכתי אותם, שהרי אני מכיר אותך אישית, ואני יודע שאתה אדם ישר והגון".

"תודה לאלוקים, הצלחנו לתפוס את הגנבים. בחקירה שאלנו אותם: איך זה שלא פספסתם כמעט אף בית, אבל לבית של הרב לא נכנסתם? אז הם הסבירו לנו שהם מכירים את כל הטכנולוגיות של אמצעי ההגנה, את כל האזעקות והדברים הכי הכי חדישים, והם יודעים איך לנטרל אותם. אבל בכניסה לבית שלך רבי, היה אמצעי הגנה שהגנבים לא מכירים, ולכן הם פחדו להיכנס".

הנה, יש לי כאן את התמונה של אותו אמצעי הגנה. הייתי רוצה שתארגן לנו את אמצעי ההגנה הזה עבור התושבים בסין, שלא יהיה לנו גניבות בבתים". הרב הניג הסתכל על התמונה, וראה שהם צילמו את המזוזה שנמצאת על המשקוף בכניסה לבית. הוא פנה למפקד בחיוך: "כבוד המפקד, זוהי המזוזה שאלוקים ציווה אותנו בתורתו הקדושה לשים על כניסה לכל שער ולכל דלת, והיא זו ששומרת עלינו."

חברים יקרים, בפרשת עקב אומרת לנו התורה: "וכתבתם על מזוזות ביתך ובשעריך". אחד מ"עשרת המבצעים" איתם יצא הרבי מליובאוויטש, הוא "מבצע מזוזה" - שבכל בית יהודי, בכל חדר שצריך, תהיה מזוזה בכניסה לחדר. המזוזה שומרת עלינו, כפי שכתוב על המזוזה מבחוץ "ש-ד-י", שהם אחד מהשמות של ה' יתברך, וראשי תיבות: ש-ומר ד-לתות י-שראל. בכל פעם שחס וחלילה פנו לרבי לגבי משהו לא תקין בבית - בריאות או כל ענין אחר, מיד ציווה הרבי לבדוק את המזוזות והתפילין. מובא בספר הזוהר שהמזוזה שומרת עלינו אפילו כשאנחנו מחוץ לבית, כמו שכתוב: "ה' ישמור צאתך ובואך מעתה ועד עולם".

חברים יקרים, נשמח לעזור לכל מי שצריך שצריך עזרה בקביעת מזוזות בביתו, אתם יכולים לפנות אליי או לשליח חב"ד באזור מגוריכם, וכולם בשמחה רבה יעזרו לכם, להתקין מזוזות חדשות או לבדוק את המזוזות הקיימות. על כל אחד מאיתנו לוודא שהמזוזות שלו כשרות ומהודרות, ובזכות המצווה החשובה נזכה לשמירה מעולה מאת הקדוש ברוך הוא.

שבת שלום,
הרב שמואל רסקין
בית חב"ד קרן אור בודפשט