Facebook
FacebookiStock

חברת פייסבוק הודיעה שהסירה שלושה פרופילים פיקטיביים מהרשת החברתית, לאחר שפורסמו בהם דברי הסתה נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו.

בשבוע שעבר הסירה פייסבוק את החשבון "Dana Ron" לאחר שקבעה כי הוא פיקטיבי, ולאחר שמפעיל החשבון פרסם באמצעותו קריאה לרצח ראש הממשלה נתניהו.

לאחר שראש הממשלה פרסם ציוץ בטוויטר ובו צילום מסך של הקריאה לרצח, עלו ברשת תהיות האם מדובר בחשבון אותנטי. בתגובה המסיתה נכתב "את ביבי צריך להוריד רק בכח.. דיקטטורם מזיזים רק עם כדור בראש!" (השגיאות במקור).

דוברת פייסבוק מסרה בתגובה, "מבדיקה שערכו הצוותים הגלובליים שלנו בחו״ל עולה כי החשבון המדובר הינו חשבון פיקטיבי ועל כן הוא הוסר לאלתר מן הפלטפורמה. כמו כן התגובה עצמה מפרה את המדיניות שלנו סביב קריאה לאלימות ועל כן הוסרה גם היא יחד עם הפרופיל באמצעותו היא נכתבה".

מקורבי ראש הממשלה מסרו בתגובה, "אם מדובר בחשבון אנונימי שהופעל על ידי גורמים שקוראים לרצוח את ראש הממשלה, הרי שהדבר חמור לא פחות. המשטרה חייבת לאתר אותו, למצות איתו את הדין ולפעול בנחישות נגד עשרות פרסומי ההסתה והאיומים ברצח המתפרסמים מדי יום נגד ראש הממשלה ומשפחתו".

"אפרים שמיר שקרא לרצוח את ראש הממשלה אינו אנונימי וכמוהו אנשים אחרים שנחקרו במשטרה על הסתה פרועה נגד ראש הממשלה. בושה וחרפה שהתקשורת עוסקת בטיוח ההסתה במקום להוקיע אותה באופן חד וברור", הוסיפו.