ספיר ניסני
ספיר ניסניצילום: צילום מסך

שופטת בית משפט השלום בפתח תקוה, אליאנא דניאלי, גזרה בצהריים (ראשון) שלושה חודשי מאסר בפועל בלבד על העיתונאית לשעבר ספיר ניסני, שהורשעה בגרימת מותה של אמה ברשלנות לאחר ששפכה עליה שמן רותח.

לקריאת גזר הדין המלא

ניסני הובאה לבית המשפט כשהיא אזוקה בידיה וברגליה לאחר שפעם אחר פעם נעדרה מדיון השמעת גזר דינה.

בגזר הדין ציינה השופטת תחילה "במעשיה פגעה הנאשמת פגיעה קשה בערך קדושת החיים. שעה שעסקינן בעבירה של גרם מוות ברשלנות, חובה על בתי המשפט להעביר לציבור מסר בדבר חשיבות קדושת החיים, והצורך להגן עליו ולהישמר מפני פגיעה בו. עלינו להבטיח נקיטת אמצעי זהירות, אף בין כתלי ביתו של אדם".

השופטת הוסיפה "אין המדובר ברגע בודד של חוסר שימת לב ובמחדל, אלא במי שהתלבטה אם לנקוט בפעולה מסוכנת, ביודעה כי היא מסוכנת, והחליטה לעשות כן באופן אקטיבי".

לאור העובדה שניסני סירבה לשתף פעולה עם שירות המבחן הבהירה השופטת כי ייגזר עליה מאסר של ממש, באורך של שלושה חודשים, והיא אף ש'קלה לגזור עליה עונש חמור מכך.

"בהתחשב בכך שהנאשמת תידון למאסר ממש ולא לעבודות שירות כפי שהתבקש, ובכך שאינה מיוצגת בעת הזו וספק אם הבינה כי ניתן לחרוג לחומרא מהעונש לו עותרת המאשימה, ולפיכך לא ניתנה לה האפשרות להתגונן מפני החמרה שכזו - באתי לכלל מסקנה כי אין מקום לחריגה לחומרא מהעונש שהתבקש על ידי המאשימה", קבעה השופטת לבסוף.