אודהליה במופע אוחילה תש"פ
אודהליה במופע אוחילה תש"פצילום: מתוך הקליפ

המוזיקאית אודהליה ברלין כותבת כי כמעט חשבה לוותר על המופע השנתי שהיא מעלה, 'אוחילה'. המופע, המתקיים כבר כעשור, הוא גולת הכותרת של יצירתה וסוחף מאות נשים מדי שנה לבנייני האומה, ובשנים האחרונות גם לתל אביב. הוא מתקיים בעשרת ימי תשובה ומצליח לרומם אלפי נשים בזמן הימים הנוראים.

בפוסט שפרסמה בדף הפייסבוק שלה כותבת ברלין:

"לפני שנה, ביום שישי שאחרי ט"ו באב בשעה 10.00 נפתחה המכירה למופע "אוחילה". באותה שעה", היא מספרת, הלכתי לחדר כושר בשביל להפיג את המתח (חידה למתקדמות-- תנחשו לאיזה שיעור), ואת הפלאפון השארתי בבית".

כשחזרה גילתה ברלין להפתעתה, כי כל הכרטיסים למופע אזלו והאולם כולו מכור. "הייתי בהלם. באותו רגע הרגשתי ממש את דברי הנביא ישעיהו: "ופחד ורחב לבבך"...,", היא כותבת.

"עברה שנה", היא כותבת, "ושוב מגיע יום שישי שאחרי ט"ו באב ופוגש כל אחת מאיתנו במקומה. איפה אנחנו ואיפה החיים של לפני שנה..", היא כותבת בעגוע.

"בפעם הראשונה שראיתי את ההקלטה של המופע האחרון, יצאתי בוכה מהחדר", מספרת ברלין. "ראיתי את כל מה שכנראה לא יקרה השנה: לא אולם, לא קהל, כל כך הרבה לוותר עליו וכמעט חשבתי לוותר על "אוחילה" בכלל", היא משתפת.

אולם אז חלה תפנית במחשבתה - "בפעם השניה שראיתי את ההקלטה הבנתי שאי אפשר לוותר, וגם אם היחד שלנו השנה לא יהיה יחד של מקום ואולם, הוא יהיה יחד של זמן, יחד של כוונה, יחד של תפילה, ואת זה אף קורונה או הגבלות לא יקחו לנו", קובעת הזמרת.

"השנה לא צריך למהר לתפוס מקום באולם, יש מקום לכולן בלב", היא אומרת, ומודיעה על מופע וירטואלי שתקיים בעשרת ימי תשובה הבעל"ט, אותו תוכל כל אחת לראות ממקומה הוא.