עו״ד אדיר צבי ועו״ד יריב רז
עו״ד אדיר צבי ועו״ד יריב רזצילום: זרובינסקי תקשורת

תושבת קריית חיים בת 34 ששירתה בצה"ל במגוון תפקידים ובהם קצינת קליעה וקצינת אג"מ של בסיס האימונים של גולני, השתחרה בדרגת סרן, נקלטה לעבודה כמאבטחת בבתי־המשפט בצפון ובתוך כך המשיכה לשרת במילואים.

על פי התביעה שהגישה נגד המדינה באמצעות עו"ד יריב רז ועו"ד אדיר צבי ממשרד "צבי-רז ושות' עורכי דין", בשנת 2017, דיווחה הצעירה על לקצין הביטחון (קב"ט) האחראי עליה כי היא נמצאת בחודש השני להריונה הראשון.

בכתב התביעה נטען כי מרגע זה השתנה כלפיה היחס באופן קיצוני והיא הופלתה רק בשל הריונה: הקב"ט העביר אותה לתפקיד מינהלתי, צעד שהביא לצמצום משרתה ולהפחתה בשכרה החודשי.

המאבטחת ביקשה מהקב"ט להשאיר אותה בתפקיד אבטחה, כדי ששכרה לא ייפגע וזה ענה לה בין היתר: "את צריכה להיות מודעת לכך שאני עושה לך טובה שאני משאיר אותך פה כשנכנסת להריון, תרשמי טוב מה שאני אומר לך. מותר לי להתחיל הליך פיטורים עם אישה בהריון. אם המקצוע הוא פיזי ואישה נכנסה להריון, ואני מוכיח שאין לי משהו אחר להעסיק אותה שהוא לא באבטחה, משרד העבודה מאשר פיטורים כאלה. אני בא לפנים משורת הדין כי אני זוכר לך חסד נעורייך, מאבטחת שלנו שגדלה פה, בוא נעזור לה להזדקן בכבוד עד ללידה, שתקבל את דמי הלידה והכל יהיה בסדר. ועכשיו זה בא עליי בהפוך על הפוך. את באה אליי עם שיח על זכויות... אני לא אוהב את זה... אהה, תשמע, אני רוצה לשבת פה רגל על רגל".

השיחה לא עזרה בעקבות כך היא הגישה לבית־הדין לעבודה תביעת פיצויים נגד המדינה, שהוגשה על ידי עו"ד יריב רז ועו"ד אדיר צבי ממשרד "צבי-רז ושות' עורכי דין".

לאחרונה, במסגרת הסכם פשרה נקבע כי המאבטחת תפוצה על ידי המדינה ב-40,000 שקל.

עו"ד יריב רז ועו"ד אדיר צבי מסרו בתגובה: "אנחנו שמחים וגאים שהעבודה הקשה השתלמה ושהאמת יצאה לאור. זהו ניצחון ענק לציבור הנשים ולשוויון. קיבענו את העובדה שכל מעסיק, באשר הוא, חייב לשמור על זכויות נשים בהריון ואסור להפלות אף אחת רק בגלל שהיא בחרה להביא ילד לעולם".