בני גנץ
בני גנץצילום: Olivier Fitoussi/Flash90

שר הביטחון וראש הממשלה החליפי בני גנץ זעם בישיבת קבינט הקורונה על כך שראש הממשלה בנימין נתניהו גונב לו קרדיטים על עשייה למען אזרחי ישראל.

"הפרסומות בטלוויזיה על תוכנית המענקים היא רק של משרדי האוצר וראש הממשלה. זו חוצפה בלתי רגילה, ככה לא עובדים ביחד", אמר גנץ על פי הדיווח בכאן 11.

ישיבת קבינט הקורונה הפכה לזירת עימות סוער בין ראש הממשלה נתניהו לבין ראש הממשלה החליפי גנץ. במהלך הישיבה תקף גנץ בצעקות את נתניהו וקרא, "מהיום הראשון לא התכוונתם לקיים את ההסכם על תקציב דו שנתי".

ראש הממשלה נתניהו בחר שלא להשיב לטענה ובמקום זאת הגיב בציניות, "שמישהו יגביר את הווליום, לא שומעים".

לפני כן תקף שר האוצר ישראל כ"ץ את החלטת גנץ שלא לאפשר את קיומה של ישיבת הממשלה הבוקר לנוכח המחלוקת על אישור תקנון הממשלה החדש.

"תאשר להביא מיד לאישור הממשלה את תוכנית הסיוע לציבורים נזקקים ולהאצת תשתיות במשק בסך 8.5 מיליארד ש״ח, אותה אישרנו בממשלה והעברנו בחקיקה בכנסת. פרטי התוכנית סוכמו עם נציגיך ואין שום סיבה לעכב אותם ולפגוע בציבורים נרחבים", קרא כ"ץ לגנץ, שהשיב לו בחריפות יחד עם השר עמיר פרץ.

במהלך הוויכוח טען השר גנץ כי שר האוצר ישראל כ"ץ מסכל את האפשרות להעביר תקציב דו שנתי, "אתה הנחית את משרד האוצר לעבוד על תכנית חד שנתית בניגוד לכל הסיכומים".