רחל עזריה
רחל עזריהצילום: דוברות

חברת הכנסת לשעבר רחל עזריה, יו"ר ארגון חיים וסביבה, מתחרטת על תמיכתה בהקמת ממשלת כחול לבן והליכוד.

''טעיתי כשתמכתי בממשלת אחדות או בהצטרפות כחול לבן לממשלה. היה ברור שזאת תהיה ממשלה גרועה, אבל המטרה היתה שיהיה תקציב, ולצמצם את שיח השנאה", כתבה עזריה בטוויטר.

לדבריה, ''תקציב לא מצליחים להעביר, ושיח השנאה החמיר, אז נשארנו רק עם ממשלה גרועה. טעות אחת גדולה''.

בראיון לערוץ 20 נשאל אמש ראש הממשלה בנימין נתניהו האם בני גנץ יהיה ראש ממשלה, והשיב: "זה תלוי בו. אם הוא יפסיק לכהן כראש סיעה שהיא ממשלה בתוך ממשלה, ממשלה נגד הממשלה, שמתעמתת איתנו בכל דבר ושמעכבת את התקציב, וגם דברים אחרים שאנחנו צריכים לעשות כרגע, אם הוא יפסיק עם זה אז הוא יהיה ראש ממשלה. אם לא זה יתפרק מאליו. אני מנסה למנוע את זה כרגע".

נתניהו: "אי אפשר לחזות את התקציב קדימה"ערוץ 20

נתניהו הסביר את התנגדותו הנחרצת לתקציב דו שנתי בכך שלטענתו אין אפשרות לראות אופק כלכלי בתקופת משבר הקורונה.

"צריך תקציב כבר אתמול. לא צריך בחירות, יש תקציב מוכן ממש עכשיו. אפשר להעביר אותו ביומיים בממשלה ואחר כך להזרים משאבים לאזרחי ישראל. אי אפשר לחזות כרגע יותר מחודש חודשיים קדימה", טען נתניהו.

"נלך על תקציב לחמישה-שישה חודשים קדימה. לחשוב שאנחנו יכולים ללכת על תקציב של שנה שנה-וחצי קדימה זה פשוט חוסר אחריות", הוסיף.

לדעתו, הוא מנוסה מספיק באישור תקציבים בעוד בכחול לבן משחקים משחק פוליטי. "העברתי 15 תקציבים בחיי, אולי יותר מכל מנהיג דמוקרטי אחר וזה הדבר הנכון לעשות. לא מעבירים את זה רק משיקולים פוליטיים של כחול לבן והעומד בראשם. צריך להעביר את התקציב עכשיו כי זה מה שנכון למדינת ישראל", סיכם ראש הממשלה.