מאיר חביב
מאיר חביבצילום: לשכת חבר הפרלמנט

חבר הפרלמנט הצרפתי מאיר חביב, המכהן כסגן יו"ר ועדת החוץ של הפרלמנט, דורש מצרפת להכריז על חיזבאללה כארגון טרור כפי שעשתה גרמניה לאחרונה.

חביב אמר כי על רקע הפיצוץ הקטלני בביירות, "אחיזתו של ארגון הטרור השיעי חיזבאללה על לבנון היא השאלה היחידה שצריכה להעסיק אותנו היום".

"הלבנונים מכריזים זאת כעת בקול רם וברור: האסון הוא תוצאה ישירה של השתלטות של הרפובליקה האיסלאמית של איראן על ארץ הארזים. כבר לפני שנה, ב-23 ביולי 2019, כתבתי מכתב לנשיא צרפת בו ביקשתי להכריז על חיזבאללה כארגון טרור", הזכיר חביב.

לדבריו, ''לחיזבאללה יש הרבה דם צרפתי על הידיים והמדינה שלנו הייתה אפילו אחת הקורבנות הראשונות שלו.

"כמו גרמניה, על צרפת להכריז על חיזבאללה כארגון טרור ולהסיר את ההבחנה המלאכותית בין הזרוע הצבאית והפוליטית. אחרי דבריו הנחרצים של נשיא צרפת בביירות, הגיע הזמן לפעולה למען העם הלבנוני, על מנת לאפשר לו להחזיר לעצמו את מושכות הגורל הקולקטיבי של אזרחיו. זוהי המחווה הקונקרטית ביותר, האמיצה ביותר והחזקה ביותר שצרפת יכולה לעשות כעת''.

''ארצות הברית, קנדה, אוסטרליה, הולנד, בריטניה, שלא לדבר על הרבה מדינות ערביות ובאמריקה בלטינית עשו זאת כבר לפני שנים. ב-1 במאי גם גרמניה עברה למעשים. למה צרפת מחכה?", שאל חביב.

נסראללה
נסראללהצילום: רויטרס

בחודש מאי האחרון דווח בחדשות 12 כי המוסד הישראלי העביר לגרמניה מידע מודיעיני מדויק - שהוביל להחלטה להוציא את ארגון חיזבאללה אל מחוץ לחוק במדינה.

ישראל העבירה לרשויות החוק ולגופי המודיעין הגרמניים מידע מפליל שכלל פרטים על אישים מרכזיים בארגון חיזבאללה הפועלים על אדמת גרמניה.

כחלק מהמידע נחשפו גם אנשי עסקים שיעים שעסקו בסחר והלבנת הון, והעבירו מאות מליוני אירו לחשבונות בנק של חיזבאללה. הכסף שימש גם לפעילות תאי טרור של פעילי חיזבאללה ברחבי גרמניה.