אילוסטרציה
אילוסטרציהצילום: iStock

מנגל פחמים או מנגל גז? לתבל לפני או אחרי שמניחים את הנתח על האש? הקיץ הזה אנחנו מבלים בעיקר בפארקים ובמקומות פתוחים, אבל זה לא אומר שאנחנו לא נהנים...

אז איך באמת עושים 'על האש' מושלם?

בראש וראשונה עם בשר איכותי (לא לחפף!), לא דק במיוחד ובטמפרטורת החדר. ממגוון הבשרים הגדול של מטעם חפץ חיים למנגל מושלם, תבחרו כמובן את הנתחים שאתם הכי אוהבים ושיוצאים טוב על המנגל: סטייקים דקים חתוכים ומתובלים בעסיסיות, המבורגרים (מי שלא אוהב בשר טחון במנגל שירים יד), פרגיות חתוכות נקיות, נקניקים, קבבים ועוד היד נטויה..

לא לחרוץ! לא לדקור!

כאשר הלהבות שוככות, הגחלים לבנות ולוחשות, ואי אפשר לקרב את היד לרשת הלוהטת – זה הזמן להניח עליה את הבשר. הבשר ייסגר (יקבל קליפה) מצדו האחד כשנבחין באגלי זיעה על הבשר מלמעלה. זה הזמן להפוך אותו לכמה דקות לצדו האחר, בהתאם לדרגת ההכנה הרצויה. את הבשר אין לחרוץ בסכין ואין לדקור במזלג. אם הוא אינו מוכן לטעמכם, אנא החזירו אותו לגריל לדקות נוספות, אך היזהרו לא לייבש אותו, כי אז אי אפשר יהיה להצילו.

למטעם חפץ חיים, יש נתחים כמו סטייק מינוט, שאפשר בעזרת עשייה זריזה על הגריל לקבל תוצאה מדהימה בלי הרבה מאמץ. צריך רק להניח את הסטייקים על המנגל (מגיע מתובל) להפוך מצד לצד, ולאכול..

השנה, לרגל הקיץ מהדורות מיוחדות של הנקניקים האהובים של מטעם בגודל XL: נקניקיות מרגז, נקניקיות צ'וריסיוס וכמובן, המבורגריםוקבבים מושלמים לצד צלעות, פרגיות, סטייקים חתוכים מתובלים ומוכנים לצליה ועוד.

עצות קטנות למנגל גדול

למען השקט הנפשי של כולם, כדאי להאכיל קודם כל את הילדים.

  • אם המנגל לא חם והגחלים לא החליפו צבע לאפור לא להניח עליהם את הבשר.
  • הכינו בקבוק מים תמיד ליד המנגל לוויסות החום והאש.
  • הדליק ואת המנגל כמעט 1/2-3/4 שעה לפני הנחת הבשרים.
  • הניחו את הבשרים הפחות שמנים ראשונים כדי שהשומן לא יטפטף ולא יצא עשן.
  • חשבו את כיוון הרוח והניחו את המנגל עם כיוון הרוח: אתם צריכים להיות עם הגב לרוח כדי שהעשן לא יגיע אליכם.
  • מקמו את המנגל במרחק של כ- 3-5 מטר משולחן הסועדים.

"בשר מכינים באהבה" וב'מטעם חפץ חיים' כבר 100 שנה מכינים מעדני בשר המשתבחים מדור לדור עם סודות המקצוע המשפחתיים כמיטב המסורת עם תיבול ייחודי שמגיע משורש הנתח, חיתוך וניקוי הנתח באופן שמשאיר רק את החלקים היפים לבישול והגשה, כך שכל אחת יכולה לבשל נתחים חדשים ויחודיים ולהיות בטוחה שהתוצאה תצא מושלמת וכולם יבקשו מנה נוספת..

באתר החדש של 'מטעם' matamcc.com ניתן להזמין את מגוון הבשרים עם משלוח עד הבית

יש אפשרות גם להזמנות טלפוניות: 02-6232839 / 02-6543242