עוז בלייזר
עוז בלייזרצילום: עודד קרני, מנהלת הליגה

מכבי תל אביב החתימה את עוז בלייזר לשנה הקרובה. הפורוורד הישראלי בן ה-27 (1.99) התמודד בשנתיים האחרונות מול הצהובים בגמר הפיינל פור במדי מכבי ראשון לציון וכעת ילבש את מדי האלופה אחרי שבע עונות במסגרת ליגת העל בכדורסל."אני רוצה לברך את עוז בלייזר על הגעתו למכבי, הוא שחקן איכותי נוסף שייתן לקבוצה פתרונות נהדרים ויהיה חלק מהמשפחה שלנו", אמר המאמן יאניס ספרופולוס לאחר החתמת הפורוורד. "עוז הוא שחקן ישראלי שהוכיח שהוא מוכן למדרגה הבאה ולכן רצינו לצרף אותו למועדון שלנו".

"אני שמח ונרגש להגיע למכבי תל אביב", הודה עוז בלייזר בתגובה ראשונה לאתר הרשמי של המועדון. "אני מוכן לאתגר החדש, להוכיח את מקומי ולהילחם בשביל הקבוצה. אין שחקן ישראלי שגדל כאן ולא מכיר את המשמעות של מועדון כמו מכבי. אני מחכה כבר להתחיל ולפגוש את כל השחקנים והצוות. אבל הדבר שאני הכי מחכה לו, ואפילו כבר מדמיין אותו קורה, זה חזרת הקהל למגרשים, ולפגוש את האוהדים כשחקן מכבי בהיכל".

בלייזר, נחשב לפורוורד חזק ומנוסה שיודע להוריד כדור לקרקע וגם קולע מעבר לקשת (43% ו-41% מהשלוש בהתאמה בשתי העונות האחרונות בפלייאוף). הוא מכיר היטב את מרבית שחקני הסגל הנוכחי ושיחק עם חלקם במדי נבחרת ישראל.

במהלך העונה האחרונה שיחק בלייזר במדי ראשל"צ חמש פעמים מול מכבי. במחזור הראשון בעיר היין קלע 11 נקודות, בשני בהיכל סיים עם 11, בשלישי סיפק 16 ו-8 ריבאונדים וברביעי 11 ו-5 ריב'. בגמר הפיינל פור האחרון תרם לקבוצתו 13 נקודות (3 מ-5 מהשלוש) ב-25 דקות משחק.

בלייזר גדל בכפר תבור וצמח במחלקת הנוער של הפועל גלבוע/מעיינות וב-2011 עלה לבוגרים של הפועל עירוני עפולה, במדיה הוכתר כתגלית העונה בלאומית בעונת 2012/13. לאחר מכן עבר לבני הרצליה ונבחר לתגלית העונה גם בליגת העל 2013/14). אחרי עוד עונה באולם היובל נדד למכבי חיפה, שיחק שלוש עונות במדי הירוקים ואז עבר לראשון לציון בקיץ 2018.

בעונה האחרונה היה עוז בלייזר בורג מרכזי במכונה של גיא גודס. במדי סגנית האלופה העמיד בעונה הסדירה ממוצעים של 9.7 נקודות, 5.6 ריבאונדים, 1.1 חטיפות ואסיסט ב-26.9 דקות למשחק. בפלייאוף סיפק 11.3 נקודות עם 85% לשתיים ו-41% מהשלוש, לצד 4.3 ריבאונדים ו-1.5 אסיסטים ב-25.8 דקות לערב.

בפלייאוף האחרון בליגה דורג עוז בלייזר 10 בין הישראלים במדד היעילות, שביעי באחוזי הדיוק מעבר לקשת, 11 בריבאונדים ו-11 במדד הפלוס-מינוס. במדי ראשל"צ ביורוקאפ לקח חלק בעשרה משחקים, פתח בחמישיה מתוכם וסיפק 5.3 נקודות ו-4.1 ריבאונדים ב-21 דקות למשחק. משחק השיא שלו היה מול אולם הגרמנית עם 15 נק', 7 ריב' ו-20 נקודות מדד.