נתניהו ללפיד: "אתה כל הזמן מתחזה, אתה דמוקטטור"ערוץ כנסת

מליאת הכנסת דנה בצהריים (רביעי) בהצעת החוק של מפלגת יש עתיד המבקשת לאסור על נאשם בפלילים להרכיב ממשלה בישראל.

הצעת החוק לא עברה לאחר ש-37 ח''כים הצביעו בעד מול 57 נגד.

יו"ר האופוזיציה ח"כ יאיר לפיד אמר כי ''הצעת החוק שנכתבה במקור יחד עם בני גנץ וגבי אשכנזי, לא נועדה להטריד ולא להטריל. היא נועדה לוודא שראש ממשלת ישראל עוסק בניהולה של מדינת ישראל''.

''נתניהו התחרפן לגמרי. הוא מנהל את המשבר איום ונורא. הוא נכשל. ראש ממשלת ניו זילנד בת 40 עם תינוקת קטנה בבית עשתה עבודה יותר טובה מנתניהו", תקף לפיד.

''אנחנו בעיצומו של המשבר הבריאותי והכלכלי הגדול בתולדות המדינה, והראש של ראש הממשלה במקום אחר. הוא לא איתנו. התוצאות בהתאם. אי אפשר לנהל את המשבר הזה גרוע יותר ממה שהוא ניהל אותו'', הוסיף חבר הכנסת לפיד.

לפיד משיב לנתניהו: "אם היית מקשיב לאביך לא היית עומד למשפט"ערוץ כנסת

ראש הממשלה נתניהו עלה בהפתעה לדבר במליאת הכנסת והשיב להצעת החוק, "יאיר לפיד, אלף מסיכות לא יצליחו לכסות את הדיקטטורה שלך. אתה ואיימן עודה לא יכולים לנצח אותנו בקלפי אז ביד אחת אתם מעודדים הפגנות שמאל וביד השנייה אתם מביאים חוק איראני לכנסת במטרה לפסול אותי מלהיבחר לראשות הממשלה.

נתניהו אמר ''אנחנו פועלים לשמור על הביטחון, על החיים, על הבריאות ועל הפרנסה של אזרחי ישראל. דווקא כאן בכנסת, בהיכל הדמוקרטיה הישראלית, אנחנו עדים היום לעוד פרק מאוס במסכת בלתי נסבלת, אני עומד פה כראש ממשלת ישראל, בתוקף בחירת העם, בזכות רצון העם. ציבור עצום בגודלו, חסר תקדים בגודלו, נתן לי את אמונו בבחירות''.

ראש הממשלה פנה לחברי הכנסת מהשמאל ואמר להם ''לא תוכלו לעצור את האמת, למעלה ממיליון אזרחים הצביעו לליכוד בראשותי. יאיר לפיד ואיימן עודה רוצים לפגוע ברצון העם, כפי שקורה במשטרים רודניים. הצעת החוק הזו היא עיוות מוחלט - איפה מעבירים חוקים כאלו? המקום היחיד בעולם שמעבירים חוקים לסיכול מועמדים זה באיראן וצפון קוריאה''.

''לפיד, ההתנשאות שלכם על מצביעי הימין והליכוד - בלתי נסלחת. אצלך הכל פייק. אתה יודע מעט על כמעט לא כלום. אתה כל הזמן מתחזה. בלי תעודת בגרות ובלי תואר ראשון ניסית להשיג פייק דוקטורט. דוקטור לפיד.

''אתה מתחזה לדמוקרטור אבל אתה דיקטטור עם חוקה שכתבת לעצמך ומינוי אנשים שלך לרשימה. אתה ד״ר לפיד ומיסטר דיקטטורה. האחרונה שהעזה להגיד לך את האמת במפלגה שלך, עדי קול, סולקה מהמפלגה. דמוקרטור גדול", תקף נתניהו.