דביר שנרב שר לזכר אחותו
דביר שנרב שר לזכר אחותוצילום: מתוך הקליפ

שנה עברה מאז נרצחה רנה שנרב במעיין דני בדולב, וכעת חוזר אחיה דביר אל אותם נופים ושר לה את השיר האחרון אותו שמעה והתחברה אליו מאוד.

מילות השיר, באופן מצמרר, נושאות את שמה - רינה, והוא ביקש להקליטן עם הזמר יצחק מאיר, איתו שר גם כשהיה מאושפז בביה"ח הדסה לפני כשנה.

על הרקע לשיר כותב דביר שנרב: "יום שישי, כ"ב באב התשע"ט, כשבוע לפני פתיחת חודש הרחמים והסליחות. יוצאים לטייל בערב שבת קודש, אבא רנה ואני. נוסעים למעיין - מקור הטהרה וההמשכיות. מחנים את הרכב, ורגע לפני שיורדים אני מבקש מהם לשמוע שיר מיוחד ששמעתי לאחרונה "דרוש נא דורשיך". רנה מתחברת מאוד אל השיר.

''עם השיר הזה אנחנו ממשיכים אל עבר המעיין... מתקרבים למעיין- ופתאום פיצוץ, עשן, דם, רצח, כאב. מתעורר בבית חולים למציאות חדשה, אך השיר הזה ממשיך ללוות אותי בכל שנייה, ממש נשרט במוח. מתבונן במילים המיוחדות שקיבלו אור שונה לאחר הפיגוע: "לשמוע אל הרינה ואל התפילה", ומתחזק מהם.

''את יצחק פגשתי כשלושה ימים אחרי, חברים סיפרו לו על השיר שלו שברגע אחד הפך לסיפור שלי, יצחק עולה אל חדרי בקומה 6 של בית-החולים הדסה עין-כרם, הוא יושב על הכסא לידי, אני לידו שרוע על מיטת חוליי. התפללנו יחד "דרוש נא דורשיך". והנה קול מנגינת הניגון מחזיר אותי אל הרגע המתוק והטהור שחוויתי יחד עם רנה שלוש דקות לפני שנפרדנו.

''חלפה שנה, מלאה ברינה ובתפילה, בקשתי מיצחק שנקליט יחד את השיר הזה, בשביל רינה ובשביל עם-ישראל", חותם דביר.

יצחק מאיר סיפר על הסינגל: "היום, לפני שנה, אירע הפיגוע של משפחת שנרב. הפיגוע בו נרצחה הבת רנה, ואביה הרב איתן ואחיה דביר נפצעו. חלפה שנה, דביר האח, שר לזכרה של רנה הי"ד, ונתן לי את הזכות לשיר ולהתחבר יחד איתו לעוצמת התפילה והרינה".

את הפיוט "לשמוע אל הרנה ואל התפילה", הלחין מאיר לאחד מעשרת אלבומיו לפני כמה שנים, והוא לקוח מתוך הסליחות הראשונות. כאמור, דווקא אותו ביקש האח דביר להשמיע לפני שנה בדיוק לאביו ולאחותו רינה, דקות ספורות לפני הפיגוע במעיין, וכעת הוא כאן לפניכם.