ליאת בן ארי
ליאת בן אריצילום: Marc Israel Sellem/POOL

התובעת במשפט נתניהו, הפרקליטה הבכירה ליאת בן ארי, הגיעה היום (רביעי) לדיון בבית משפט השלום ברמלה בעניין צו איסור הפרסום שמבקשת המשפחה להטיל על סרטונים שמכפישים את שמו של בנה.

בסרטונים שהופצו ברשתות החברתיות נטען כי בנה של בן ארי תקף שוטר ביישוב מגוריהם, אולם אין מדובר בבנה של בן ארי.

אורלי לב שהפיצה את הסרטון הסבירה את המקרה: "הגענו להפגנה בתום לב. לא הגענו כדי לפגוע. הגיע בחור עמד קרוב לחמישה מטרים מאיתנו ולא הפסיק לומר אל תקללו את אמא שלי. הוא עמד ואז התקרב לאחד הפעילים ובא לסטור לו".

לב הדגישה: "לא הייתה כוונה לפגוע בבן ארי או בכוונה של אלימות או משהו נגד החוק".

ליאת בן ארי סיפרה בדיון: "בשבועיים שלושה האחרונים היא לא מפסיקה להשמיץ את הבן שלי, טוענת טענות סרק. אני עובדת ציבור שמנסה לעשות את עבודתי כראוי והגיעה הזמן שבית המשפט יאמר דבר וחצי דבר כדי שעובדי ציבור אחרים ידעו שיש מי שמגן עליהם.

"כל האירוע הזה ערער את שלוות נפשי, שלוות נפשו של בני ומשפחתי ולא מגיע לאף אחד יחס כזה. הגברת 'תמת הלב', הודיעו לה ממשרד המשפטים יום אחרי".

לב התחייבה לא לפרסם את הסרטונים והשופט אמר: "כתבתי לפניי התחייבות המשיבה למחוק כל פרסום, גם עתידי של סרטון זה או סרטון הקושר אותו לבנה של ליאת בן ארי. המבקש יעקוב אחר ביצוע התחייבותה".

צילום: אם תרצו
צילום: אם תרצו

מחוץ לבית המשפט בראשון לציון הפגינו פעילי תנועת "אם תרצו", שחלקם התחפשו לפועלי בניין כדי להזכיר לליאת בן ארי את עבירות הבנייה עליה לכאורה עברה בבית בראש העין הנמצא בבעלותה.

מתן פלג יו"ר תנועת "אם תרצו" אמר בפתח הדיון: "היועץ המשפטי לממשלה בכבודו ובעצמו מתייצב נגד פעילה חברתית, אדם פשוט ונקי כפיים, המבקשת בסך הכל להשמיע קול זעקה נגד מדיניות שלטון הפקידים והשחיתות הערכית העמוקה שדבקה בבכירי המערכת החשובה בישראל- מערכת המשפט והצדק.

''באה פעילה חברתית שלא מסוגלת לשאת יותר בצביעות, בשפיטה ובאכיפה הבררנית, בניגודי העניינים, בהשתקה וברמיסת הדמוקרטיה, והיועמ"ש מחליט להשתיק אותה. עדיף שיתפטר ושיקח איתו את הקולגה שהוא מגן עליה, ליאת בן ארי, בשניהם נפל רבב כבד משקל ושניהם היום מבזים את ערכי הצדק והמשפט של מדינת ישראל. אנחנו כאן מבטיחים לעזור לבן ארי לשמור על החוק ולפרק את ביתה הלא חוקי שנבנה", אמר פלג.

נציין כי ליאת בן ארי הגיעה לדיון כשהיא מוקפת במאבטחים, סירבה לשוחח עם כלי התקשורת אך ציינה כי היא אינה מודאגת מהביקורת החריפה שנמתחת עליה.