בלון נפץ. ארכיון
בלון נפץ. ארכיוןצילום: דוברות המשטרה

בתום התייעצויות ביטחוניות, אישר שר הביטחון בני גנץ את המלצת הרמטכ"ל, מתפ״ש וגורמי הביטחון והורה היום (רביעי) על צמצום מרחב הדיג ברצועת עזה מ-15 לשמונה מיילים ימיים, באופן מיידי ועד להודעה חדשה.

זאת בעקבות המשך הפרחת בלוני התבערה מהרצועה לשטח מדינת ישראל וערעור היציבות הביטחונית.

מצה"ל נמסר כי "ההחלטה התקבלה לאור פעולות טרור חוזרות ונשנות מצד רצועת עזה נגד אזרחי ישראל בימים האחרונים, אשר מהווים הפרה של הריבונות הישראלית. חמאס נושא באחריות לכל הנעשה ברצועת עזה וממנה כלפי ישראל, והוא יישא בהשלכות לאלימות המופעלת כנגד אזרחי ישראל".

24 דליקות פרצו במהלך היום כתוצאה מבלוני תבערה ששיגרו מחבלים מעזה. אחד הבלונים נחת בחצר בית ביישוב במועצת שער הנגב ולא גרם לנפגעים או נזק.

מוקדם יותר הודיעה רשות המיסים כי בשבוע האחרון סיכלה ניסיון הברחה של עשרות אלפי בלוני הליום שיועדו לרצועה.

הבלונים אותרו במסגרת פעילות שמבצע המכס באשדוד על מנת לסכל הברחת אמצעי לחימה.

הם הוסלקו בשתי מכולות של פריטי לבוש ותיקים שיובאו על ידי יבואנים עזתיים. המכולות נתפסו והנושא הועבר לגורמי הביטחון להמשך טיפול.

איתמר רביבו, ראש המועצה האזורית חוף אשקלון, תקף את התנהלות מערכת הביטחון. "עוטף עזה תחת מתקפה. בימים האחרונים מתמודדים עשרות אלפי תושבי העוטף מול מתקפה חסרת תקדים של בלוני נפץ ותבערה. נגיף הטרור העזתי עדיין כאן. זה לא גל ראשון ולא גל שני, אלא שנים על גבי שנים של טרור מתמשך".

"דין בלון כדין רקטה. ממשלת ישראל יודעת לכנס את מיטב המוחות במאבק כנגד נגיף מסתורי, והגיע הזמן שתגייס את מיטב המוחות כדי למצוא פתרון יעיל גם לטרור בכלל ולטרור הבלונים בפרט. לתושבי העוטף מגיע לחיות בשקט ובשלווה ולקבל מענה הולם לאתגרים הביטחוניים שנגזרים עליהם לעיתים קרובות", דברי רביבו.