מיקי זוהר
מיקי זוהרצילום: Yonatan Sindel/Flash90

בסקר שפורסם ב'מעריב' הליכוד צונח דרמטית ל-27 מנדטים בלבד, וגוש הימין מקבל 60 מנדטים. יו"ר הקואליציה ח"כ מיקי זוהר ('הליכוד') שוחח עם ניסים משעל וגיא פלג ב-103fm על המשבר הקואליציוני.

כמו כן, התייחס לטענות כלפי ראש הממשלה בנימין נתניהו, לפיהן הוא מנסה לגרור את מדינת ישראל לבחירות, וטען בתוקף כי לא כך הדבר.

ח"כ מיקי זוהר התייחס לסקר 'מעריב' ולתוצאות העגומות של הליכוד וגוש הימין, ואמר: "הסקרים בשבועות האחרונים כמובן לא לטובתנו, אני חושב שזה נובע כתוצאה מקמפיין מאוד מוצלח. כנראה משכנעים את הציבור שאנחנו רוצים להוביל למערכת בחירות". ניסים משעל טען כי 'האמת היא גם אופציה', וחבר הכנסת השיב: "אגיד את זה באותה נשימה לך ולכל אנשי התקשורת שגם משקרים, האמת היא גם אופציה משום שאנחנו לא רוצים בבחירות. מי שמתעקש על תקציב דו שנתי כרגע זה כחול לבן, כתוצאה מהרצון הפוליטי שלהם".

למעשה, הטענות כלפי ראש הממשלה נתניהו מתבססות על ההסכם הקואליציוני עליו הוא חתום, ובו נקבע כי התקציב יהיה דו-שנתי. לאור דרישת הליכוד להעביר תקציב חד שנתי, הוא למעשה מפר את ההסכם, דבר שמוביל את מדינת ישראל לבחירות רביעיות בצל הקורונה ועם מיליון מובטלים. ח"כ זוהר טען שתקציב דו שנתי "משרת פוליטית את כחול לבן אבל פוגע בכלכלת ישראל ובאזרחי ישראל. אני מבין מהיכן ההתעקשות על נוסח ההסכם, זה בגלל שזה אולי יאפשר להרבה מאוד אנשים שלא רוצים בנתניהו לראות את בני גנץ ראש הממשלה. העיקר שלא יהיה נתניהו רה"מ, אבל המציאות היא שאותה גחמה של כל כך הרבה אנשים תפגע בכלכלת ישראל".

גיא פלג טען כי הנושא המהותי איננו התקציב, "ודאי תסכימו שנתניהו הוא גדול הקמפיינרים שהיו למדינת ישראל מאז ומעולם. אני שואל - איך הקמפיינר המהולל הזה, רב ההישגים, איך הוא במגמת התרסקות? מ-41 עכשיו 27, אתה אומר עושים קמפיין? איך, על הראש של גאון הקמפיינרים, גורמים לו להישחק ככה?" יו"ר הקואליציה השיב: "יש להם יתרון לכל היריבים הפוליטיים".

גיא פלג: כן יש את ישראל היום וערוץ 20.
"את וירוס הקורונה. זה יתרון עצום בתקופה הזאת, כשתוקף את מדינת ישראל והעולם כולנו וירוס הרסני שפוגע בצורה קשה מאוד בכלכלת ישראל ובבריאות של חלק גדול מאזרחי ישראל, אפשר לקחת את הנגיף ולהפוך אותו לכלי מאוד משמעותי בכל קמפיין. זה מה שעושה יאיר לפיד, זה מה שעושים היריבים הפוליטיים שלנו".

ניסים משעל: אבל יש קורונה, זו אמת.
"הקורונה ועוד איך קיימת, גם פוגעת מאוד במדינת ישראל בהרבה מאוד פרמטרים".

"נתניהו לא עשה שום דבר מושחת"

בהמשך, גיא פלג ציין בפני חבר הכנסת כי בגל הראשון מדינת ישראל הייתה ממובילות המאבק בקורונה, ונתניהו זכה ל-41 מנדטים. בעוד בגל השני ניהול המשבר כשל, וכעת על פי הסקרים הוא זוכה ל-27 מנדטים בלבד. לדעתו, הדבר מעיד על חוסר האמון בנתניהו כראש הממשלה. יו"ר הקואליציה השיב: "לא הגענו לנקודה הזאת עדיין, עם כל הכבוד. עם 27 מנדטים שזה בפער של כמעט פי 2 מהשני בתור אחריו מבחינת מספר המנדטים, זה לא אומר שמישהו חושב שיש רה"מ גרוע. ממש לא, זה לא קרוב למה שאתה אומר. אין אפשרות לשלוט בצורה מוחלטת על מה שקורה במדינה מבחינת התושבים והאזרחים. יש כאלה אנשים שכן שומרים על ההנחיות, יש כאלה שפחות ונוצרות סיטואציות מאוד בעייתיות ברמה הבריאותית שמשליכות על הרמה הכלכלית".

הוא הוסיף וטען כי הם "עושים את המקסימום, ורה"מ עושה את המקסימום וכמעט לא ישן בלילה כדי לנסות לסייע למדינה לצאת מהמשבר. אני מקווה שיהיו תוצאות לכך, כי אם יהיו תוצאות טובות לכך בשבועות או בחודשים הבאים, אני חושב שהסקרים יחזרו להיות מאוד חיוביים והאמון של הציבור ישוב וישוב בגדול. אבל זה משבר לא קל, זו האמת".

ניסים משעל תהה מה דעתו על הדרישה של הליכוד לפסול את ראש ההרכב במשפט נתניהו. "כמה אפשר עוד להילחם במערכת המשפט? כמה אפשר לזרוק אבנים?" על כך השיב ח"כ זוהר: "אני באמת לא מכיר את הדרישה הזאת, שמעתי עליה ממש אתמול בלילה. אני לא מכיר את העניין הזה, לא מכיר את השופטת ולכן לא יודע להגיד אם זה דבר נכון או לא. יש כתבי אישום לצערי הרב, שהם לא בצדק. עמדתי ידועה ואין טעם לחזור עליה שוב. אני חושב שהלכה למעשה, לא רק שיש משפט, הוא גם מתקיים ואני בטוח שבעזרת השם רה"מ יצליח להוכיח את חפותו. משום שהוא באמת חף מפשע, לא עשה שום דבר מושחת כמו שמנסים להגיד".

גיא פלג ציין בפני זוהר כי אילו היו מתקיימות בחירות, לא היו מתקיימים פריימריז בליכוד, ואם אכן היו משיגים רק 27 מנדטים, הוא לא היה נכנס לממשלה כיוון שהוא ממוקם ברשימה במקום 28. הוא טען שיהיה מדובר בהפסד, 'מיקי זוהר הגדול, ממציא ה-'כככ', נשאר בחוץ". חבר הכנסת הסביר כי "אדם לא יוכל להצליח להשיג את שלושת הכ' - גם כוח, גם כסף וגם כבוד. הוא צריך תמיד להסתפק בפחות מזה, אבל זה לא מעיד על האידאולוגיה שלי והערכים שלי, שהם כמובן ערכים של עזרה לזולת".

גיא פלג: של כוח, וכוחנות, וכסף.
"ממש לא, מה שאתה אומר זה שקר".

גיא: עם האוזניים הגדולות שלי נדמה לי ששמעתי אותך אומר את זה.
"אמרתי, יש סיפור מעניין ויש דבר שלדעתי מאוד נכון, שאי אפשר להשיג את שלושת הכ'. אבל זה לא מעיד לא על האידיאולוגיה ולא על הערכים שלי. היית יכול להישאר בעולם העסקי ולהרוויח לא מעט כסף, אבל אני נמצא פה ונלחם למען הציבור, ועובד אולי יותר קשה מכל נבחרי הציבור".

ניסים משעל: גיא דואג לך.
"גיא לא דואג לי, יכול להיות שלשמאל יהיה מתנה שהם יצליחו להשיג 2 ציפורים במכה אחת. גם יצליחו להוציא את נתניהו מהמשחק וגם את מיקי זוהר מהמשחק".