חומת בית כנסת שלואיס השחית עם פרסום מיסיונרי
חומת בית כנסת שלואיס השחית עם פרסום מיסיונריצילום: יד לאחים

המיסיונר אנדרו לואיס הפך בשנים האחרונות למטרד של ממש עבור חרדים רבים. כשהוא מחופש לחרדי, הופיע לואיס בשנתיים האחרונות בקצב גובר והולך בריכוזים החרדיים בבני ברק, אלעד, ירושלים, בית שמש, אשדוד ולוד וחילק חומרי הטפה נוצריים המתחזים לחומרים תורניים. לואיס לא היה רק האיש שחילק את החומר, הוא גם הוציא אותו לאור והדפיס אותו במדפסות מיוחדות שרכש.

בשנה האחרונה החליט לואיס להרחיב את פעילותו גם למגזר הכללי. לעזרתו הוא גייס את ילדיו הקטנים והם החלו להסתובב ברחובות ערים ויישובים בדרום הסמוכים למקום מגוריו במושב עוצם, תוך שהם מחלקים חומרים מיסיונריים בתיבות הדואר ומדביקים מודעות ענק.

לואיס לא נח לרגע. ברצותו לנסות לנצר כמה שיותר יהודים הוא החל במסע פרובוקציות. לפני חצי שנה הוא עורר סערה כשילדיו השחיתו את חומת בית הכנסת "אור יצחק" באשדוד עם מודעות מיסיונריות ענקיות והאירוע זכה לכתבה נרחבת ב'רשת ב'', שבה הובע זעזוע מהפעילות המיסיונרית החצופה.

לואיס גם עבר על החוק כאשר תלה מודעות מיסיונריות על לוחות מודעות בגני שעשועים בקרית גת ובקרית מלאכי – תוך עבירה על חוק העונשין האוסר הטפה לקטינים, וכן על תחנות אוטובוסים בכל אזור הדרום. גם פעילות תפסה כותרות בתקשורת הארצית ובעקבות זאת נקנס לואיס על ידי עיריית קרית מלאכי באלפי שקלים.

במקביל לפעילות אזהרה והסברה מפני פעילותו המיסיונרית, ארגנו ביד לאחים כנס הסברה במושב עוצם בו התגורר לואיס, כדי להזהיר את הציבור מפני כוונותיו. עשרות התושבים שהגיעו לכנס נדהמו לשמוע על פועלו להמרת דת וביקשו מרב המושב, הרב דניאל בן חמו לפעול לסילוקו מהמקום, מחשש שיטיף להם ולילדיהם.

השבוע התקשר הרב בן חמו לאנשי יד לאחים ועדכן אותם כי בעקבות הלחץ שנוצר במושב, החליט לואיס לעזוב אותו ולחפש מקום מגורים אחר.

ביד לאחים מזכירים כי לפני תשע שנים, עת התגורר בקיבוץ 'מעיין ברוך' בגליל העליון בסמוך לקריית שמונה, שלח לואיס חוברות הטפה ליותר ממיליון בתים בישראל והדבר הביא לתסיסה ציבורית ולפסק הלכה מיוחד של מרן הרב עובדיה יוסף שתמך במרד של דוורי 'דואר ישראל' שמיאנו להכניס את החומר המיסיונרי לתיבות הדואר ולהיות שותפים לדבר עבירה.

באותה תקופה לואיס גם שלח מכתבי הטפה ואת הספר הנוצרי "הברית החדשה" לכל חברי הכנסת ובתגובה הגיש נגדו ח"כ זבולון אורלב תלונה במשטרה. לאחר אותם מקרים, הוכרח לואיס לעזוב את הקיבוץ.

בארגון אומרים: "אנו מקווים שעזיבתו של לואיס את ביתו נוכח הסערה, תגרום לו להבין שאזרחי ישראל כולם, ללא קשר להשתייכותם הדתית, סולדים מפעילות מיסיונרית להמרת דת ואינם רוצים לגור בסמיכות למיסיונר".