ראש עיריית ביתר, מאיר רובינשטיין
ראש עיריית ביתר, מאיר רובינשטייןצילום: יעקב לדרמן, פלאש 90

ביתר עילית נחשבת ל'עיר אדומה' שבה התחלואה גבוהה למדי. גם כך העיר אלעד. למרות זאת בחרו שני ראשי הערים מאיר רובינשטיין וישראל פרוש להמריא לאומן כדי להשתטח על ציונו של רבי נחמן מברסלב.

רובינשטיין עצמו חסיד ברסלב ועל פי דיווחים בביתר, הוא נסע יחד עם כל המשפחה כדי לעשות שם את חג ראש השנה. זאת, למרות שאין כל מתווה מוסכם ורשמי על כניסה וחזרה ארצה מאומן.

עיתונאי 'הארץ' אהרן רבינוביץ שחשף את נסיעתו של רובינשטיין לאומן, כתב: "מאיר ברח! בזמן שהעיר שלו מתמודדת עם אחד המשברים הגדולים שידעה בהיסטוריה, בזמן שכולנו לקראת סגר בזמן החגים, ראש העיר ביתר עילית מאיר רובינשטיין התקמבן על כניסה לאומן יחד עם כל המשפחה".

כזכור, שני ראשי הערים פרוש ורובינשטיין ניהלו בשבוע שעבר מאבק חריף נגד הממשלה שהטילה סגר לילי על אלעד וביתר עילית.

לטענתם, ההחלטה התקבלה מעל לראשם תוך אפליה בין התושבים המקומיים לשאר תושבי הארץ.

נתניהו: מערכת הבריאות הניפה דגל אדום

כאמור, הממשלה אישרה הערב הטלת סגר של שלושה שבועות מיום שישי הקרוב בשעה 14:00 ולמשך שלושה שבועות, עד אחרי חג הסוכות.

במהלך הסגר תתאפשר יציאה למרחק של עד 500 מטרים מהבית. מערכת החינוך תיסגר גם היא. חלק ממקומות העבודה יוכלו להמשיך ולעבוד. המסחר יהיה סגור וכך גם המלונות.

נתב"ג צפוי להישאר פתוח ועשרות אלפי הישראלים שרכשו כרטיסי טיסה לחגים יוכלו להמריא מישראל ולחזור אליה.

הממשלה אישרה את בקשת שר החינוך, יואב גלנט, להחריג במהלך ימי הסגר את הפעילות החינוכית של תלמידי החינוך המיוחד, כפרי הנוער, ילדים ונוער בסיכון. לאור זאת ובהתאם להנחיית השר גלנט, פועל משרד החינוך כדי לקבוע מתווה למידה שפרטיו יפורסמו מחר באופן מסודר לציבור.