חברון
חברוןצילום: דוברות המשטרה

נער יהודי מהיישוב היהודי בחברון הותקף השבת בשעות הצהרים בידי מספר ערבים בסמוך לשכונת תל רומיידה בחברון.

מארגון חוננו נמסר כי האירוע החל בחיכוך בין נערים ערבים לנער מהיישוב היהודי, שבשלב מסויים ערבים מבוגרים הצטרפו והחלו לתקוף באלימות את הנער היהודי. חיילים שהיו במקום והגנו על הנער הותקפו גם הם ע"י הערבים.

לדברי הארגון, שוטרים ממשטרת חברון שהגיעו למקום, נמנעו מלעצור את הערבים. נוער ותושבים מהיישוב היהודי בחברון החלו למחות במקום, בשלב מסוים עצרו השוטרים שני נערים שמחו כנגד הסרוב לעצור את הערבים שתקפו.

שמואל (זנגי) מידד מנכ"ל ארגון חוננו, אשר מתגורר ביישוב היהודי בחברון סיפר "ערבים תקפו ילד יהודי וכן חיילים שניסו להגן עליו. חבריו של הילד, נוער מהיישוב היהודי בחברון יחד עם תושבים הגיעו למקום ובקשו מקציני הצבא לעצור את התוקפים. גם החיילים שהיו באירוע דווחו על ערבים שהקיפו ילד יהודי וחשו שהוא בסכנה. כתגובה לכך מחו במקום בני הנוער בדרישה למעצר התוקפים. ניידת משטרה שהגיעה למקום, לתדהמת התושבים עצרה שניים מבני הנוער היהודים תוך הפעלת אלימות קשה כולל אגרופים לפנים ופגיעה בעיין של אחד הילדים", תיאר מידד את האירוע.

"תושבים במקום ביקשו מהמשטרה שלא לעצור אותם בשבת, המשטרה התעלמה והפעילה כוח רב ואלימות כלפי נוער וכלפי התושבים שעמדו על הכביש בדרישה למנוע את המעצר המיותר. תושבים חזרו וביקשו מהמשטרה למנוע את האירוע, ולהמתין שעה קלה לצאת השבת והמשטרה בחרה להתעלם,
למרבה הפלא אף ערבי לא נעצר", הוסיף מידד.

בסיומו של האירוע נעצרו שלושה נערים יהודים, ללא שנעצרו התוקפים. בצאת השבת עו"ד חיים בלייכר מארגון חוננו הגיע לתחנת המשטרה לסייע לנערים "בצהרי שבת הותקף נער יהודי בחברון על ידי ערבים. לצערנו המשטרה בחרה לעצור דווקא נערים יהודים באלימות רבה תוך חילול שבת שלא לצורך. אנו דורשים שרשויות החוק יפעלו כנגד הערבים שתקפו ולא כנגד הקורבנות. בנוסף או דורשים לחקור את אלימות המשטרה כלפי התושבים".

ממשטרת ישראל נמסר בתגובה, ״במהלך השבת התקבל דיווח על חיכוך ותקיפות הדדיות בין קטינים פלסטינים לבין קטינים תושבי אזור תל רומידה וחברון. כוחות משטרה וצה"ל שהוזעקו למקום הפרידו בין הניצים, והחלו בגביית עדויות לבירור נסיבות המקרה. במקביל מספר קטינים החלו לתקוף את השוטרים, נשכבו על הכביש על מנת למנוע את תנועת כלי הרכב המשטרתיים ומהפרות הסדר במקום נפצעו שני שוטרים באורח קל. שלושה חשודים (שני קטינים ובגיר), נעצרו לחקירה בחשד לתקיפת שוטרים, הפרעה וגרימת נזק. החקירה נמשכת״.