זירת הפיגוע בצומת תפוח
זירת הפיגוע בצומת תפוחצילום: רפי אביטל

שני תלמידי הישיבה הגבוהה באיתמר נפצעו באורח אנוש וקשה בפיגוע ירי שאירע הערב (ראשון) בצומת תפוח בשומרון. תלמיד נוסף נפצע באורח קל.

הפצועים: יהודה גואטה מירושלים נפצע באורח קשה, בניה פרץ מבית שאן נפצעה באורח בינוני ועמיחי חלא מצפת נפצע קל.

כוח רפואה של צה״ל יחד עם צוותי מד״א ואיחוד הצלה הוזעקו למקום, העניקו טיפול רפואי לפצועים ופינו אותם לבית החולים.

בעת הפיגוע, כוח צה״ל הגיב בירי לעבר הרכב החשוד שנמלט מהמקום. כעת נערכות סריקות ומבוצעות חסימות במרחב במטרה ללכוד את המחבל.

בישוב איתמר מבקשים להתפלל לרפואת פצועי הפיגוע: יהודה בן מילכה, בניה בן אביבה ועמיחי בן רונית.

ראש מועצת שומרון יוסי דגן הגיע לזירת הפיגוע ושוחח עם מפקדי צה״ל וגורמי הרפואה. "בדיוק לפני 8 שנים, בשעה הזו, נרצח אביתר בורובסקי בפיגוע דקירה, בדיוק באותו מקום. זה מצמרר ומזעזע", אמר דגן.

"דיברה איתי אלמנתו, צופיה הגיבורה, שמתנדבת במד"א מאז האירוע הקשה וקיבלה את ההודעה על הפיגוע ברשת דיווחי החירום בזמן שהיא באזכרה של אביתר הי"ד. התשובה של צה"ל צריכה להיות קשה לפיגוע הירי הזה. לייצר הרתעה משמעותית. צריך להעביר מסר חד משמעי שדמנו לא הפקר", הגיב דגן.

אלוף פיקוד מרכז תמיר ידעי הגיע לזירת הפיגוע ותחקר את לוחמי סיירת גבעתי שירו לעבר חוליית המחבלים.

שר הביטחון בני גנץ התייחס לפיגוע בצומת תפוח: ״אני מאחל רפואה שלמה לפצועים בפיגוע הירי בצומת תפוח ומתפלל לשלומם. ‏צה׳׳ל וכוחות הביטחון לא ירפו עד שישימו ידיהם על המחבלים שביצעו את הפיגוע״.

יו''ר מועצת יש''ע דויד אלחייני מסר: "הערב התוודענו לעוד פיגוע שהתרחש ברחבי יהודה ושומרון, בצומת תפוח, על ידי מחבלים מרצחים שירו תוך כדי נסיעה על אזרחים. אנחנו מקווים לשלומם ומייחלים להחלמתם", אמר אלחייני.

''זהו פיגוע שמצטרף לעוד שני פיגועים שהיו בגוש עציון ביום שישי והבוקר. אנחנו לא ניתן לאותם מרצחים לשנות את שגרת החיים שלנו ולא נבליג על הפיגועים האלה. אנו דורשים מכוחות הביטחון להגביר את הכוחות ולתפוס את המחבלים. אנחנו לא ניתן ששגרת חיינו תופר", הוסיף ראש מועצת יש''ע.

חובש בכיר במד"א אביאל ממליה סיפר: ״שלושת הפצועים היו בתחנת האוטובוס, שניים מהם שכבו כשהם מחוסרי הכרה והשלישי ישב בהכרה. מיד התחלנו להעניק להם טיפול רפואי שכלל חבישות ועצירת דימומים ופינינו אותם לבית החולים כשמצבו של אחד מהם אנוש ובוצעו בו פעולות החייאה, השני קשה מעורפל הכרה והשלישי בהכרה מלאה."