טקס קריאת השם ע"ש פרופ' שאקי
טקס קריאת השם ע"ש פרופ' שאקיצילום: מאיר אליפור

עיריית ירושלים חנכה רחוב על שמו של פרופסור אבנר חי שאקי מי שהיה שר הדתות מטעם המפד"ל וכיהן בתפקידים ציבוריים רבים ובאקדמיה, בין היתר שימש פרופ' כמרצה בכיר למשפטים באוניברסיטה העברית.

לטקס הסרת הלוט בשכונת גילה הירושלמית הגיעו בין היתר ראש עיריית ירושלים משה ליאון, חבר הכנסת ושר הבטחון לשעבר נפתלי בנט, סגנית ראש העיר ויו"ר הבית היהודי, חגית משה, ח"כ ניר אורבך, דיקן בית הספר למשפטים במרכז האקדמאי פרס פרופסור אשר מעוז, רעייתו של פרופ' שאקי ובני משפחתו.

ליאון אמר במהלך האירוע כי מדובר ברחוב מרכזי המחבר בין שכונת גילה הוותיקה לשכונת גילה החדשה, מקום הולם וראוי ביותר להנצחה של איש מעש שעשה רבות למען ירושלים ותושביה.

"מעטים הם האנשים שזוכים ששמם יונצח על שלטי הרחוב, פרופ' אבנר חי שאקי הוא ללא ספק דמות ראויה וברוכה בירושלים", ציין ראש העיר

לאחר הדוקטורט שלו, הזכיר ליאון, הפך פרופ' שאקי לחלק מסגל המרצים באוניברסיטה העברית בתל אביב, "הוא היה בין המרצים הראשונים שלימדו את דור העתיד של המשפטנים בארץ בשלוחה של האוניברסיטה העברית בתל אביב."

יו״ר הבית היהודי וסגנית ראש העיר, חגית משה, אמרה באירוע "פרופסור שאקי היה איש של חיבורים בין דתיים לחילונים אשכנזים וספרדים, והיה איש אהוב על כולם. זכתה שכונת גילה שהיא מעין מיקרוקוסמוס של החברה הישראלית שמחברת בין אוכלוסיות שונות שזכרונו של פרופסור שאקי האיש המחבר יעטר את רחובות השכונה ומורשתו תונצח כאן בירושלים בירת ישראל אותה הוא כל כך אהב".

רעייתו של השר שאקי ז"ל, נחמה שאקי, ציינה, "בספר הזכרונות של שר ההיסטוריה חרותות שלוש מהפכות שפרופ' אבנר-חי שאקי הוביל בחייו. כבר לפני למעלה מ-50 שנה פעל אבנר לביעור המוקשים החברתיים שהיו עלולים להעיב על חיינו המשותפים בארץ, ולמען כך יזם ונטע את הזרעים הראשונים לשוויון החברתי בישראל. בנוסף לכך, פרץ אבנר את תקרת הזכוכית עבור האוכלוסייה המזרחית בישראל אשר נאלצה להתמודד עם אתגרים כלכליים מורכבים."

בסיום דבריה הודתה נחמה לנוכחים על ההשתתפות בטקס ולראש עיריית ירושלים משה ליאון שכיבד בנוכחותו.

נכדו של פרופ' שאקי, איש התקשורת אבנר שאקי, אמר בתום האירוע, "תודה לאל הגדול, היום הושלמה המשימה אליה יצאנו לפני כחמש שנים. עיר קדשנו ירושלים תובב"א התברכה בשמו הטוב של ראש משפחתנו ועטרת ראשנו, סבי מורי אבנר-חי שאקי, זכר צדיק לברכה."