רכבים שרופים בלוד
רכבים שרופים בלודמיכאל גויכברג

כנופיות פורעים ערבים מסתובבות הערב (שלישי) ברחובות העיר לוד, מאז סיום הלווית הצעיר הערבי, פוגעות ברכוש השייך ליהודים, ורוגמות כלי רכב.

גבר בן 56 נפצע באורח קשה לאחר שרכבו נרגם באבנים בעיר. חובשים ופראמדיקים של מד"א פינו אותו לבית החולים אסף הרופא במצב קשה עם חבלת ראש, מורדם ומונשם.

בנוסף, עשרות כלי רכב של יהודים הוצתו, וכך גם בית כנסת בעיר.

העיתונאי שילה פריד תושב הגרעין התורני בלוד כתב "חוליות של צעירים בלוד מסתובבים להם חופשי בעיר. עוברים רחוב אחרי רחוב, מנפצים שמשות, מבעירים מכוניות, תולשים דגלים, מהלכים אימים. אף אחד לא מפריע להם. גם כשמגיעים לתחנת המשטרה בעיר - לא רואה אותם שוטר".

המשטרה מחלצת תושבים יהודים המתגוררים בבניינים מעורבים מחשש לחייהם.

העיתונאי עקיבא נוביק צייץ "כל דקה שבה לא מגיעות פלוגות מג״ב ויס״מ להשליט סדר בפוגרום לוד היא פשוט פשיטת רגל של מדינת ישראל"

העיתונאי קלמן ליבסקינד צייץ "יהודי לוד הופקרו באופן רשמי".

ח"כ בצלאל סמוטריץ' "תקף גם הוא את אוזלת יד הרשויות, מה שקורה עכשיו בלוד זה אבדן שליטה מוחלט. הצתות מבנים ורכבים, ביזה, ונדליזם מטורף. אבנים ובקת"בים לעבר בתים של יהודים ברמות אשכול. מענה משטרתי דל ומינימלי. אנשים מסתגרים בבתים בחרדה, רואים את רכושם נשרף ונבזז, ומרגישים מופקרים. על הלילה הזה צריכה לקום וועדת חקירה".

ראש עיריית לוד יאיר רביבו התייחס לפרעות בעירו, "מאות פורעים ערבים משתוללים, פרצה מלחמת אזרחים. פניתי לראש הממשלה שיטיל עוצר ויכריז מצב חירום על העיר. חוסר משילות. פורעים משליכים בקבוקי תבערה".

בעקבות האירועים שוחח ראש הממשלה בנימין נתניהו עם שר הביטחון והשניים סיכמו להעביר גדודי מג״ב מיהודה ושומרון ללוד באופן מיידי.

בעכו התרחשו הערב גם כן התפרעויות של צעירים ערבים, שתוכננו מראש. מסעדת אורי בורי ובית המלון הסמוך אליה הוצתו. מאות האורחים באכסניית אנ"א-עכו פונו לאחר שהפורעים יידו בקבוקי תבערה על האכסניה.