יהודי נפגע מירי בלוד
יהודי נפגע מירי בלודצילום: אלעזר ריגר

למחלקה לרפואה דחופה בבית החולים "איכילוב" הגיע חייל צה''ל בן 19 לאחר שהותקף הערב (חמישי) באלימות ביפו. מצבו מוגדר קשה.

החייל סובל מפגיעת ראש, שברים בגולגולת ודימומים מוחיים. הוא נשלח לחדר הניתוח באיכילוב.

במקביל, יהודי נורה על ידי ערבים בשכונת רמת אשכול בלוד. מצבו מוגדר קל והוא פונה לבית החולים. כשעה לאחר מכן, שוטר נפצע מירי שביצעו ערבים בצומת רמלה מרכז.

בנוסף, חצר בית הכנסת "דוסא" בשכונת רמת אשכול בלוד עלתה באש. מדובר בבית כנסת רביעי שהוצת על ידי פורעים ערבים בימים האחרונים.

יו"ר מפלגת הציונות הדתית בצלאל סמוטריץ' שהגיע לעיר לוד מתח ביקורת על התעלמות המשטרה מהתפרעויות הערבים ומהירי לעבר יהודים ברחבי העיר.

''אני במכינה הקדם צבאית בלוד. פצוע אחד ברגל. עומדים כאן כוחות מג"ב ולא עושים כלום. לא חותרים למגע, לא מנהלים מרדף, לא מכתרים את הבניין, לא יורים. כלום. האסימון עוד לא נפל והמשטרה ממשיכה להתנהג כאילו אנחנו באירוע אזרחי רגיל'', תיאר סמוטריץ' בטוויטר. ''להכניס כוחות צה"ל מיד לפני שיישפך דם''.

בתוך כך, משטרת ישראל נערכת גם הערב בכוחות גדולים בכל רחבי הארץ להתמודדות עם הפרות הסדר וההתפרעויות הצפויות בערים המעורבות וקוראת לציבור לנהוג באחריות ולהישמע להנחיות.

בימים האחרונים יש מספר שיא של פניות למוקד 100, מוקד החירום של משטרת ישראל. כ- 153,000 אלף שיחות התקבלו במוקד 100 וכ- 36,500 אירועים טופלו במשטרה. מדובר בנתון הגבוה בכ- 40% מאשר בשגרה.

מחשש להתפרעויות, המשטרה החליטה להחמיר את ההגבלות על העיר לוד ולאסור כניסת זרים אל העיר כבר מהשעה 17:00 אחר הצהריים. מהשעה 20:00 יוטל עוצר לילי עד השעה 04:00 לפנות בוקר.

ראש הממשלה בנימין נתניהו קיים הערכת מצב במפקדת משמר הגבול בלוד עם השר לביטחון פנים, ראש המל״ל, המפכ״ל, ראש השב״כ ובכירים נוספים.

"האירוע לא פלילי רגיל, יש פה גורמים לאומניים שפורעים חוק ואת מסגרת מדינת ישראל", אמר נתניהו. ''מול איום כזה יש אפשרות להשתמש במעצרים מנהליים, גיוס כוחות מילואים שמתקיים עכשיו ושימוש בחיילי צה"ל - זה נעשה במדינות אחרות וגם במדינת ישראל".

ראש הממשלה הוסיף: "לא יכול להגיד שאנחנו לא בפני הסלמה - המודיעין שיש לנו אומר שיתכן מאוד שהאלימות תגבר בימים הקרובים".

נתניהו פנה ללוחמי מג"ב בלוד והדגיש: "אנחנו צריכים להשיב את השקט לתושבים, אנחנו שומעים שאולי אתם מפחדים מחקירות, ניתן לכם את כל הכלים. יש לכם את הגיבוי המלא שלנו, אל תחששו מוועדות חקירה".

הרמטכ''ל רא''ל אביב כוכבי הורה היום (חמישי) על עוצר יציאות במערך הלוחם: כלל החיילים יישארו בצבא ולא ייצאו לביתם עד להודעה חדשה.

בנוסף החליט הרמטכ''ל להרחיב את גיוס המילואים עד ל-7000 חיילים, חלקם למערך הלוחם וחלקם לפיקוד העורף.