קובי שבתאי
קובי שבתאיצילום: Flash90

רינת מזוז בלוך, תושבת שכונת רמת אשכול בלוד, תקפה את מפכ''ל המשטרה קובי שבתאי שהבטיח אתמול ''לטפל בטרוריסטים משני הצדדים, יהודים וערבים''.

בראיון לרדיו 103FM אמרה מזוז בלוך: "אני לא מאמינה שהמפכ"ל מדבר ככה, אנחנו כבר שבוע מופקרים... עד שהמשטרה הואילה בטובה להגיע עדיין לא היה איסוף נשקים, אנחנו מכירים את השכנים שלנו והם יושבים בבית עם נשק, פשוט בושה וחרפה".

היא סיפרה על פגישת התושבים עם המפכ''ל אתמול, אליה החליטו תושבים רבים שלא להגיע: "הזמינו אותנו לפגישה עם המפכ"ל, קפצנו על המציאה. הבנו שהמטרה של הפגישה זה להרגיע את שני הצדדים, מדוע? אנחנו רגועים. אתה מביא אותי לשבת עם שיח'?

''קיבלנו דרישות שהם לא רוצים אותנו והם הוכיחו את זה יפה מאוד. אתה שם אותי באותו מעגל? אתה לא מתבייש?", שאלה מזוז בלוך.

המונים מלווים את יגאל יהושע למנוחות

דברי המפכ''ל שבתאי על "טרוריסטים משני הצדדים" עוררו את זעמו של השר לביטחון הפנים אמיר אוחנה, שאמר: "התבטאות מקוממת של המפכ"ל שלא הייתה צריכה להיאמר''. לדבריו, "כדי לטפל בבעיה צריך להכיר בה: פורעים ערבים תקפו יהודים, שוטרים, בתי כנסת. המדיניות היא לנהוג בתקיפות מול הפורעים הטרוריסטים".

"אין ולא הייתה סימטריה. כן, גם המעטים שתקפו ערבים – יטופלו בחומרה. מפה ועד "שני צדדים" – ארוכה מאוד הדרך", הוסיף השר אוחנה.

יו"ר עוצמה יהודית ח"כ איתמר בן גביר, תקף אף הוא את המפכ"ל שבתאי, "נאום המפכ"ל מביך. ההשוואה בין שני צדדים, 'בין ניצים' הינה השוואה שמעוותת את המציאות ופוגעת במדינת ישראל ובעם היהודי כולו".

"אין כאן שני צדדים אלא יש צד אחד שהוא אלים ובריון (לא כל הערבים, אבל לצערי לא מעט) וצד אחר שהוא מותקף והקורבן, חבל שהמפכ"ל מתנהג כאילו הוא מהאו"ם", קבע בן גביר.