שרון אסמן (משמאל)
שרון אסמן (משמאל)צילום: דובר צה"ל

אל"ם שרון אסמן מונה למפקד חטיבת הנח"ל. טקס החילופים נערך היום (שני) באנדרטת הנח״ל שבפרדס חנה, במעמד מפקד פיקוד הדרום אלוף אליעזר טולדנו, מפקד עוצבת "הפלדה" תא"ל סער צור, מפקדים, חיילים ומשפחות.

אל"ם שרון אסמן מחליף בתפקידו את אל"ם ישראל שומר, אשר כיהן בתפקיד בשנתיים האחרונות ויחל בחודשים הקרובים את תפקידו כראש מחלקת המבצעים באגף המבצעים.

"אנו נמצאים שבועות ספורים לאחר מבצע 'שומר החומות' ועלינו מוטלת החובה להמשיך ולהתכונן. אוגדה 162 מוכנה תמיד ליום פקודה כאוגדה רב זירתית, רואה בפיקוד הדרום כבית וברצועת עזה כמשימתה המרכזית ומוכנה גם ליום פקודה בגזרה הצפונית", אמר מפקד עוצבת ״הפלדה״, תא"ל סער צור, "האוגדה עושה צעדים משמעותיים להגברת הכשירות לשתי הזירות כל הזמן. החטיבה מבצעת בשנים האחרונות תעסוקות מבצעיות איכותיות ואימונים מאתגרים, מעצימים וחדשניים''.

צור הדגיש: ''הרמה המקצועית, הכשירות המבצעית ובעיקר יכולות החיילים והמפקדים הם אשר מביאים את החטיבה להרמת רף העשייה והאתגרים באופן קבוע".

"שומר, בעבודה קשה ובהשקעה העמדת את החטיבה הזו בראש סולם החטיבות בחיל הרגלים. פעלת על מנת לשפר ולהעלות את הרף המקצועי, המבצעי והנורמטיבי בחטיבה", הוא המשיך בדבריו, "אסמן, מפקד ולוחם. יחד עם מפקדי וחיילי החטיבה תצעיד את החטיבה לרף גבוה נוסף ולהצלחות מבצעיות".

"היום אני מסיים את תפקידי ואת שירותי בחטיבה לאחר למעלה מ-20 שנה כלוחם ומפקד. 'מחר מלחמה' איננו צמד מילים, אלא ציווי בו עסקנו כל העת. הכנו את הלוחמים ברמה האישית והקבוצתית ואימנו אותם דרך הרגליים, הראש והנשמה", נאם מפקד חטיבת הנח"ל היוצא, אל"ם ישראל שומר, "למדנו להכיר את האויב ויכולותיו אך חשוב יותר - למדנו להכיר ולפתח את יכולותינו ואת כל זאת עשינו לאורו של מצפן אופרטיבי ברור - המביא לידי ביטוי את תרחישי הייחוס שלנו ללבנון ולעזה".

"בגבורה, ביוזמה ובענווה ננצח כל אויב. זו הדרך לאורה נמשיך לצעוד במסע להגנת המדינה. רוח חטיבת הנח״ל עוצבה על ערכי צה״ל ומורשת הנופלים, לוחמי ומפקדי החטיבה ותהווה מצפן עבור החטיבה ליישם הלכה למעשה את שליחותנו ומשימתינו - להוות צבא הגנה לישראל", הצהיר מפקד חטיבת הנח״ל הנכנס, אל"ם שרון אסמן, "אני מקבל לידי מתוך שליחות ומחויבות אדירה את הפיקוד על חטיבת הנח״ל - כור מחצבתי ודרך חיי: חטיבה בה לחמתי ולצערי בה איבדתי חברים, מפקדים ופקודים.

''חטיבת הנח״ל, אנו מוכנים ונכונים לכל משימה - נתייצב ראשונים בחזית למול כל אתגר, תוך מחויבות לעמידה במשימה וניצחון. נציב רף עליון ונקפיד לדחוף אותו מעלה ולהיות רלוונטים. זאת תוך פעולה לאור ערכי הדבקות במשימה לאור המטרה, יוזמה, אחריות ורעות", דברי אסמן.