האלוף (מיל) עמירם לוין, אלוף פיקוד צפון בעבר והמשנה לשעבר לראש המוסד, אמר במוצאי שבת כי יו"ר הרשות הפלשתינית יאסר ערפאת הוא טרוריסט שהיה צריך לחסלו.

האלוף לוין, שהתראיין בתוכנית הערוץ השני "פגוש את העיתונות עם שלי יחימוביץ'", גם מתח ביקורת על הרמטכ"ל ואמר כי הוא מצפה ממנו שיסתכל "רמה אחת קדימה" וימעיט בדיבור. כן אמר כי בצה"ל מבדילים בין הנופלים שנהרגו במסגרת שירותם בחיל האוויר לבין אלה ששירתו בחילות היבשה, טען כי ההחלטה בימי מלחמת עירק להורות לציבור לפתוח את המסכות היתה שגויה וכי יש לקצץ משמעותית בתקציב הבטחון.

בהתייחסו לדברי הרמטכ"ל בועדת חוץ וביטחון, כי חיסול מבוקשים מועיל לראש הממשלה הפלשתיני אבו מאזן, אמר האלוף לוין כי "הצבא מעורב במרקם העדין שבין הדרג המדיני לצבאי. ביודענו את המצב הצבא לא יכול להתערב מהבעת דעה מדינית", הוא אמר במותחו ביקורת על הרמטכ"ל משה יעלון.

"צריך קודם כל לשתוק, בוודאי בתקופה כל כך רגישה הצבא צריך להמעיט בדיבור. להציג כל חיסול וכל פעולה כאילו היא מונעת למחרת פיגוע, ולהציג כל אירוע כאילו הוא לחימה נגד פצצה מתקתקת, אני חושב שזה לא רמה מספקת. אחריות הרמטכ"ל היא לשפר את מצבנו הביטחוני לטווח הארוך, לא רק לדאוג כל בוקר שלא יהיה פיגוע. אני מצפה מהצמרת הביטחונית שלנו להסתכל רמה אחת קדימה. בעת הזו הגורמים הביטחוניים צריכים לשבת בשקט", אמר.

לוין גם התייחס למקרי התעללות של חיילי מג"ב בפלשתינים. "הצבא בדרג הבכיר מוכרח להציג את המחירים. המחיר של פעולות הצבא כמשטרה על עם כבוש ומדוכא קשה מאוד. לאורך זמן אנחנו רואים חלק מהתופעות מבצבצות, והחמור מכל זה, שסופן הסתאבות ותבוסה. יש הרבה חריגות והתעללות במחסומים באזרחים.. (דבר שהוא חלק מ-) תופעה של עשרות שנים של כיבוש", הוא אמר.

לוין אמר, כי היה צריך להרוג את ערפאת: "מדובר בטרוריסט, היה צריך לחסל את ערפאת בהזדמנות כזו או אחרת. מדובר ברוצח סדרתי שרצח מאות אזרחים תמימים, כולל ערבים. היה צריך לחסל אותו פיזית, מדובר ברוצח. הוא הביא את הטרור לדרגת מדינאות והוא אפילו לא זכאי למשפט".

לדעתו של עמירם לוין, צה"ל מבדיל בין הרוג מחיל האוויר להרוג מחילות היבשה: "צה"ל צריך ללמוד מהצבא האמריקני. חיל האויר שלהם היה שם כל הזמן עם כוחות ולא היה בדל בין "דם כחול" ל"דם ירוק", כולם (אצלם) דם אחד, מהחיילת באפסנאות ועד הטייס. ..לא פעם כשהיינו בלבנון, שמעתי ביטוי 'אם יפול טייס, או מסוק זה אסון'. זה לא עובד ככה. החייל בגולני, הטייס, איש התחזוקה והחייל בדובר צה"ל הם במלחמה. אצלנו זה לא מובן מאליו", קבע.

לוין התייחס להחלטה לפתוח את מסיכות האב"כ בזמן שהתחוללה המלחמה בעירק, ואמר כי היתה שגויה. לדעתו המדיניות הישראלית צריכה להתבסס על איפוק בנוגע למעורבות האמריקנית בעירק, אירן וסוריה. "לי היה ברור כבר מלפני שלוש שנים שמבערב עיראק אום שום יכולת רצינית לפגוע בישראל. החלט הדרג המדיני לפתוח מסכות היתה שגויה. לא היה צורך להביא סוללות פטריוט אמריקניות.

"כל מה שהיינו יכולים לעשות, בשביל להתרחק ולהשאיר את האמריקנים לתת להם את המרחב לפעול לבד, היינו צריכים לעשות והיינו צריכים להתאפק. זה נכון גם היום לגבי סוריה ואירן לא צריכים לצעוק מה אנחנו חושבים פשוט צריך לשתוק", הוא אמר.

עמירם לוין התייחס לתקציב צה"ל ואמר, כי צריך לקצצו. "את תקציב הביטחון צריך לקצץ, וחזק", אמר. "צריך להעבר לנושאים חברתיים וחינוכיים. זה יהיה טוב לצה"ל ולמדינה. חזית מזרחית כבר אין כמה שנים, ועכשיו בוודאי התפרקה לגמרי. צריך להתאים את הצבא לחברה הישראלית. האינטרס המשותף של צה"ל והמדינה הוא הצמיחה".