יהודה גואטה ז"ל
יהודה גואטה ז"לבאדיבות המשפחה

בבחירות לראשות הכפר תורמוס-עיא שבבנימין, שנערכו בשבת האחרונה, ניצח לאפי שלבי - שנעצר על ידי כוחות הביטחון בחשד שסייע לפיגוע בו נרצח יהודה גואטה הי"ד לפני כחצי שנה.

שלבי הוא בן משפחתו של מונתסר שלבי, תושב הכפר גם הוא, שביצע את הפיגוע הרצחני בצומת תפוח לפני כחצי שנה. לאחר הפיגוע נעצר לאפי שלבי בחשד שסייע לבן משפחתו להימלט מכוחות הביטחון.

שלבי, שעצור כבר מספר חודשים בכלא הישראלי, הפך בכפר לגיבור מאז הפיגוע. תושבי הכפר הוכיחו את אהדתם אליו כשבחרו בו לראשות הכפר על פני כעשרה מתמודדים נוספים.

במהלך קמפיין הבחירות קראו רבים מנכבדי הכפר לבחור בשלבי בשל היותו "פטריוט וגיבור שנלחם למען המולדת". בכיר הכפר אמר כי הבחירה בשלבי לראשות הכפר היא "מסר לכיבוש" שתושבי הכפר עומדים מאחורי שלבי, והוסיף כי בעיני התושבים ה"מלחמה על פלסטין חשובה יותר מרווחים אישיים לטובת חמולות ושבטים".

שלבי נושא עמו היסטוריה ארוכה של תמיכה אקטיבית בטרור. בשנים האחרונות תועד שלבי מספר פעמים בהתפרעויות אלימות באזור גוש שילה כשהוא מניף את דגל ארגון הטרור פת"ח ומתעמת עם חיילי צה"ל. את ההתפרעויות הוביל ויזם שלבי יחד עם ערבים נוספים מהכפר.

שלבי ישמש עד שחרורו כנשיא כבוד של הכפר, ומועמד אחר ימלא בינתיים את תפקיד ראש הכפר בפועל.