אופיר סופר נגד רמי יונס שקרא לחיילי צה"ל נאציםערוץ כנסת

מליאת הכנסת דנה הערב (רביעי) בהעסקתו של מנחה תוכנית "מהצד השני" רמי יונס בתאגיד השידור ''כאן'', לאחר שפורסם בערוץ 7 כי הוא כינה בעבר את חיילי צה"ל "נאצים" ואף קרא במהלך "פרעות תשפ"א" לצעירים ערבים להשתתף בפרעות הערבים ביהודים.

את ההצעה לקיים דיון במליאה בנושא הגישו בעקבות הפרסום ח"כ יריב לוין (הליכוד), ח"כ אופיר סופר (הציונות הדתית), ח"כ עמיחי שיקלי (ימינה) וח"כ אוריאל בוסו (ש"ס).

"רמי יונס, מנחה תכנית מהצד השני בתאגיד השידור הישראלי, מייצג טרור שקט, מתעתע בציבור הישראלי ובתקשורת הישראלית", אמר ח"כ סופר. "הוא כינה את חיילי צה"ל נאצים, זה הפרסום של יהונתן גוטליב מערוץ 7".

לדבריו, "מדינת ישראל מעולם לא נתנה מקום כל כך משמעותי לנרטיב השקרי הפלסטיני. נרטיב שחותר תחת קיומה של מדינת ישראל. הבלבול פה תפס את כולם. על הבלבול חתומים בנט ושקד. זו פעם ראשונה לאחר 73 שנות קיומה של מדינת ישראל שהשיח הישראלי נע מישראלי יהודי לישראלי פלסטיני דו לאומי".

ח"כ שיקלי זעק: "אנחנו צריכים לתת כסף לאדם שמכנה את חיילי צבא ההגנה נאצים? אנחנו נפלנו על הראש? הסתה מובהקת לאלימות. לא יעלה על הדעת שאנטישמי נאלח, שונא ישראל, מסית בזוי, יקבל את שכרו מכספי משלם המיסים הישראלי".

הוא הוסיף: "אם אתה מעוניין לקדם תעמולה אנטישמית, אם אתה מעוניין לקדם הסתה לאלימות, יש לך את ערוץ אלמנאר. אתה יכול להצטרף לאחד משידורי הציבור של חמאס. אין לך מקום בערוץ שידור שאזרחי מדינת ישראל משלמים עבורו. אני קורא לאנשי תאגיד השידור הציבורי לשקול שוב את החלטתם המבישה".

כזכור, יונס החל בתחילת השבוע שעבר להנחות את התכנית "מהצד השני" בשפה הערבית, המשודרת מידי ערב בתאגיד השידור הציבור. יונס הוא בוגר האוניברסיטה העברית, שם היה פעיל התא הפוליטי של מפלגת בל"ד. בהמשך, בקיץ 2015, שימש כיועץ הפרלמנטרי והתקשורתי של חברת הכנסת חנין זועבי.

בשנת 2018 שיתף יונס פוסט תמיכה בחרם תנועת ה-BDS על ישראל במסגרת משחק הידידות שתוכנן בין נבחרת ארגנטינה לנבחרת ישראל. בהמשך בוטל משחק הידידות ותנועת ה-BDS בירכה על כך.

רמי יונס

במהלך "פרעות תשפ"א" בחודש מאי, קרא יונס לצעירים ערבים להשתתף בפרעות הערבים ביהודים בערים המעורבות. בצירוף תמונה של פורע ערבי על רקע שריפה, נכתב ציטוט של יונס: "הצעירים פלסטינים ישמרו על המרד שלהם בחיים. אולי לא מחר ואולי לא בשבוע הבא, אבל אני מבטיח שהם לא ישתקו יותר. הדור הבא של פלסטין התעורר והוא לא יעצור עד שהוא יקבל את החופש והכבוד שלו בחזרה. בשבילם, גל המחאה הוא הצעד הראשון לקראת השגת המטרה הזאת".

בשנת 2018, לאחר שנהרגה מאש צה"ל רזאן א-נג'אר, פלסטינית שבעודה לבושה במדי חובשת השליכה רימון לעבר כוחות הביטחון בגבול רצועת עזה, כינה יונס את החיילים הישראלים בכינוי "נאצים".

"הנאצים הישראלים שירו ​​בפלסטינים בגטו הגדול בעולם כבר זמן מה, העבירו הילוך בכך שרצחו היום אחות באמצעות כדור בחזה", הוא כתב בחשבון הפייסבוק שלו. "כן, אחות רחמניה. נוחי על משכבך בשלום, רזאן. המוות שלך לא יהיה לשווא".