עמר בר לב
עמר בר לבצילום: הלל מאיר/TPS

משרד החוץ של הרשות הפלסטינית התייחס בהודעה רשמית לדבריו של השר לביטחון פנים עמר בר לב נגד "אלימות המתנחלים", כלשונו.

כזכור, לפני יומיים צייץ השר בר לב: "פגשתי היום את תת מזכירת המדינה של ארה"ב, הגברת ויקטוריה נולנד. תת מזכירת המדינה התעניינה, בין היתר, באלימות מתנחלים וכיצד ניתן להפחית את המתח באזור ולחזק את הרשות הפלסטינית".

לדברי משרד החוץ הפלסטיני שתורגמו על ידי ערוץ הטלגרם 'אבו עלי אקספרס', דבריו של השר בר לב הם "הודאה רשמית ראשונה מסוגה של שר בישראל בהפרות ובפשעים שמבצעים פעילי הטרור היהודי נגד פלסטינים".

מדובר ב"צעד ראשון בכיוון הנכון", נאמר. "על אף ההתקפות על בר לב מצד ארגונים יהודיים ועמותות מתנחלים טרוריסטיות, באמצעות נציגיהם הפוליטיים ובראשם ראש הממשלה בנט שמיהר להגן על המתנחלים".

כפי שפורסם, השר בר לב מצהיר כי הוא אינו מרגיש שטעה כשפרסם את הציוץ על שיחתו עם תת מזכיר המדינה ויקטוריה נולנד וכלל בו את "אלימות המתנחלים", כלשונו.

"זה לא סוד שיש אלימות מצד קבוצות קיצוניות ביהודה ושומרון, שחלקן מגיעות מבחוץ ופוגעות בפלסטינים. כולם מכירים את זה. עוולה אחת לא מייתרת עוולה אחרת. תת־מזכירת המדינה של ארה"ב העלתה את הנושא של אלימות המתנחלים כמו שהיא שאלה אותי על המצב בירושלים ובהר הבית. השבתי לה בדיוק כמו שהגבתי בציוץ", אמר בר לב בראיון לעיתון 'ידיעות אחרונות'.

לדבריו, "ממש לא טעיתי. היא שאלה אותי על אלימות מתנחלים, אז מה אתה רוצה, שאספר סיפורים לאזרחי ישראל ולמי שמחובר לטוויטר? זה לא מה שמצפים מאנשים שנפגשים עם גורמים אמריקאים רמי דרג. סליחה, השרים בקבינט לא קוראים עיתונים? לא מאזינים לתקשורת? חידשתי להם משהו? בציוץ יש מגבלה של תווים ולכן לא יכולתי לצייץ על הכל. אבל בחלק גדול מהשיחה איתה דיברתי גם על אלימות בחברה הערבית, וזה עניין אותה. דיברתי ארוכות על אירועי הטרור של הפלסטינים, על הרצח בעיר העתיקה ועל ניסיון הדקירה לפני כמה ימים. דיברתי איתה גם על ההסתה של הפלסטינים נגד ישראלים".

בר לב טען, "היה לי חשוב לציין מהן הדרכים שבעזרתן אפשר להוריד את המתח סביב מה שקורה ביהודה ושומרון. ושוב, צייצתי על מה שהיא ביקשה לשמוע ממני".

לדעתו הסערה שיצרו דבריו היתה מוגזמת. "אני לא מבין את זה. ודאי שלא הכתמתי ציבור שלם. הם מעדיפים שיגידו נערי גבעות, כי ברגע שאומרים נערי הגבעות אז כולם מרגישים יותר טוב כי זה לא הם. נכון, באמת מי שמוביל הרבה פעמים את האירועים אלה נערי הגבעות. התפלאתי על התגובה של איילת שקד. בנט דווקא לא התייחס אליי אישית. מה שאני אמרתי זה תיאור מציאות שאני עומד מאחוריו לחלוטין. נכון, יש בינינו חילוקי דעות אידיאולוגיים", סיכם