עו"ד עדי קידר
עו"ד עדי קידרצילום מסך

היהודי בן ה-44 שנעצר במסגרת חקירת מות הפלסטיני ליד אריאל צפוי להשתחרר היום (שלישי) בתנאים מגבילים.

היהודי החשוד ברצח הפלסטיני עצור מזה כשבועיים וטוען להגנה עצמית. במשך מספר ימים נאסר עליו לפגוש עורך דין.

עו"ד עדי קידר מארגון חוננו אמר כי "החלק הראשון והקשה במאבק להוכחת חפותו של העצור בפרשה הסתיים אומנם, אבל אנו לא נשקוט ונמשיך את ההתקפה המסודרת עד להוכחת האמת - לפיה הפורעים הערבים הם אחראים לכל האירוע מתחילתו ועד סופו. אנו מקווים שבשלב הבא תוכח חפותו המלאה והתיק זה ייסגר מחוסר אשמה".

נזכיר כי בארגון חוננו המלווים את העצור ואת הנערים שהותקפו באמצעות עורכי הדין קידר ודניאל שימשילשוילי, טענו מהרגע הראשון כי מדובר בתקיפה נגד יהודים ובמקרה של הגנה עצמית.

התקיפה אירעה לפני כשבועיים, עת יצאה קבוצת נערים בליווי החשוד לסיור סמוך לאריאל, כשעשרות פורעים ערבים מהכפר איסכאכא החלו להתקרב לעברם ולאיים עליהם.

ארבעה קרובי משפחתו של עלי חרב, הפלסטיני שנדקר למוות באירוע, נחקרו בחשד לעבירות אלימות בזמן האירוע. בכאן 11 דווח כי הארבעה נעצרו בשבוע שעבר אך רק לצורכי מתן עדות.

בין העצורים נמצא דודו של עלי, נעים חרב, בן דודו פיראס ועוד שני קרובי משפחה - זיד ואמג'ד חרב. לדבריהם, הם נחקרו בחשד שתקפו את היהודים שהיו באירוע, זאת לאחר שהוגשו תלונות על תקיפה נגדם. העצור היהודי שחשוד ברצח נעצר כשהגיש תלונה נגד תקיפה.

קרובי משפחתו של חרב הכחישו בחקירתם שנשאו נשק קר, כמו סכינים, בעקבות טענות של המתלוננים נגדם. למרות החשדות, הם שוחררו אתמול אחר הצהריים בסיום יום החקירה.

בשבוע שעבר פורסמה לראשונה בכאן חדשות גרסתו של העצור היהודי החשוד ברצח, שטען: "דקרתי - אבל מתוך הגנה על עצמי ועל הנערים היהודים שהיו איתי". החשוד, תושב השומרון בן 44, אמר שחש סכנה לחייו וכי אבן שזרקו הפלסטינים כמעט פגעה בראשו. הוא הוסיף שבתגובה הרים אבן וזרק לעבר הפלסטינים בחזרה.

הנערים שניצלו מתקיפה בירכו "הגומל"מועצה אזורית שומרון

שניים מהנערים היהודים שניצלו מהתקיפה ליד העיר אריאל בשומרון, בירכו "הגומל" במהלך הצעדה שהתקיימה ביום שישי האחרון אל זירת האירוע.

לפני הברכה אמר אחד הנערים לקהל: "בשם כל הילדים שהיו פה אנחנו אומרים שבח והודיה על ההצלה, העצור שהיה פה הציל את החיים שלנו, אני אברך הגומל בשם כל הילדים", אמר הנער וקרא לשחרר את הגבר היהודי שנעצר על ידי השב"כ בחשד לרצח פלסטיני.

בצעדה השתתפו מאות אנשים, ובהם חברי כנסת ואישי ציבור. הצעדה התקיימה באישור צה"ל, והמשתתפים קראו לשחרר את החשוד מהמעצר.

בין הצועדים היו ח"כ מיכל וולדיגר מ''הציונות הדתית'', חכ"ל אורן חזן, רב הישוב יצהר הרב דודי דודקביץ, ראש ישיבת חומש הרב אלישמע כהן וראש מועצת שומרון יוסי דגן.

"הגענו לכאן כי אנחנו זועמים ואנחמו כועסים", אמר דגן, "אנחנו לא מוכנים לשתוק על העוול הזה. זו לא רדיפה אישית כנגד התושב היקר הזה, זו רדיפה אישית נגד חצי מיליון תושבים ביהודה ושומרון וכנגד כל אחד מאיתנו. האיש הזה נמצא עכשיו במרתף, בתא כי הוא הגן על החיים של כעשרים ילדים, ואם משהו חושב שהוא יוריד לנו את הראש לתושבי השומרון, לעולם לא תורידו לנו את הראש".