זמן רב אחרי הקורונה, עיירה בפלורידה נמצאת שוב תחת סגר- והפעם בגלל חלזונות ענק אפריקאים.

משרד החקלאות בפלורידה הטיל סגר של העברת אדמה או צמחים מהעיירה על מנת לוודא שאף אחד מהחלזונות לא עובר לאזורים אחרים במדינה.

חילזון אפריקאי ענק מסוגל להגיע לגודל של כ15-20 ס"מ ולהטיל 1,200 ביצים בשנה. עיקר הנזק של פלישת החלזונות נובע מכמות הצמחים העצומה שהם צורכים כאשר לפי ההערכות הם אוכלים לפחות 500 סוגים שונים של צמחים ואפילו מסוגלים להוריד צבע וטיח מקירות הבתים. לא ברור כיצד הגיעו חלזונות הענק לפלורידה, אבל ככל הנראה מדובר בחלזונות שנמכרו בתור חיות מחמד ולאחר מכן התרבו והפכו למין פולש באזור.

הרשויות בפלורידה קוראות לאזרחים לא לגעת בחלזונות הענקיים ולדווח בכל פעם שהם רואים אחד כזה. החלזונות נושאים על גופם טפילים שעלולים להעביר מחלות דרך הנגיעה בהם, והרשויות הזהירו את התושבים שלא לאכול את החלזונות, לאחר שהיו ששקלו להדביר את הפולשים דרך הבטן.

זו לא הפעם הראשונה בה פלורידה מותקפת בחלזונות ענק, כאשר בפעמים הקודמות הם גרמו לנזק של מיליוני דולרים. בדומה למינים פולשים אחרים, לחילזון האפריקאי אין טורפים טבעיים באזור וממילא הוא מסוגל להתרבות ללא הפרעה עם נזקים עצומים לחקלאות. החילזון האפריקאי ביקר גם בישראל לפני כ13 שנה ונשאר רק לקוות שהוא לא יבוא לבקר שוב בקרוב.

רוצים עוד? כתבות חדשות כל יום בצעירים בערוץ 7- המקום בשבילכם!