בג"ץ דחה את עתירתו של מטה מותקפי הטרור בעניין שחרור המחבלים. העותרים תבעו לקבל מידע מפורט יותר על המחבלים המיועדים להשתחרר, מעבר למידע שפורסם באינטרנט, אולם השופטים דחו את העתירה וציינו בהחלטתם כי הם מקבלים את טענת המדינה לפיה "אין מפגעים ברשימה", וכי הם מקבלים את הצהרת מזכיר הממשלה לפיה אפשר לברר פרטים על האסירים במוקד טלפוני שמשרד המשפטים מפעיל .

מאיר אינדור מ"אלמגור", מטה מותקפי הטרור, אומר לכתבת INN רותי אברהם כי בית המשפט קיבל את טענת המדינה באמצעות מכתבו של מזכיר הממשלה, האומר כי אין ברשימה מחבלים שביצעו פעולות טרור שישראלים נפגעו מהם, וכי לפיכך "חוק הנפגעים" אינו חל על רשימה זו. אינדור ציין כי ב"אלמגור" עוסקים בקדחתנות בבדיקת הרשימות כדי לבחון אם לא השתרבבו מחבלים שאינם עונים על הקריטריונים של הממשלה. "אם נמצא מקרה שחורג מכך, נשוב ונעתור לבית המשפט", אמר אינדור.

לדבריו, אף על פי שהמכתב של מזכיר הממשלה נטרל את בני משפחות הנפגעים מלפעול, בפעילות של "אלמגור" הושג הישג מוסרי תודעתי ציבורי. לדבריו, העתירה הצליחה "לשים רגל בין המשקוף לדלת", כלשונו, ולעצור את הסחף המסוכן שיש בשחרור מחבלים.

מדובר, אומר אינדור, בהפעלת ביקורת ציבורית חיונית על כל הליך השחרור של המחבלים. הוא ציין כי השפעת הלחץ שהפעיל ארגון "אלמגור" ניכר גם בפעולת ועדת השרים לשחרור המחבלים. שר הרווחה, אמר אינדור, ציין כי הוועדה הכינה את עצמה לתשובות שתידרש לתת לנוכח העתירה.
עוד ציין אינדור כי ב"שיחות המסדרון" שקיים עם אנשי הפרקליטות הם הודו כי אינם שבעי רצון ממה שנכפה עליהם לעשות בשם המדינה וכי גם הם סבורים שהמהלך צופן בחובו סיכון ביטחוני.

לדבריו, אחד מאנשי הפרקליטות אף אמר לו כי מטה אלמגור יצר לחץ ציבורי ורגישות סביב הנושא וכי בכך נוצר הצורך בפרקליטות לבצע עבודה יסודית יותר בעניין רשימות המחבלים. "אלמגור", ציין אינדור, העמיד חסימה בפני שחרור סיטונאי של מחבלים, באמצעות מאמציהם של נפגעי הטרור ושל המשפחות השכולות. בכך דואג הארגון לזכויותיו של עם ישראל בדיוק כמו ש"האגודה לזכויות האזרח" דואגת לזכויותיהם של הערבים.

יצוין כי ראש השב"כ אבי דיכטר הביע התנגדות לשחרור נוסף של מחבלים. הוא אמר שהמאבק של אבו מאזו ושל דחלאן בתשתיות החבלה הסתיים עוד לפני שהחל. לדבריו, רק פעילות נמרצת של השב"כ מנעה בשבועות האחרונים פיגועים קשים, ולא פעילות מונעת כלשהי של הרשות. (ש.ח.)