איתן גלעד ודדו בר כליפא
איתן גלעד ודדו בר כליפאצילום: דובר צה"ל

אלוף משנה איתן גלעד נכנס לתפקיד מפקד חטיבת המילואים 'עציוני' והחליף את אלוף-משנה יאיר צוקרמן אשר שירת בתפקיד בשנתיים האחרונות.

טקס חילופי המפקדים נערך אתמול (א') בירושלים, סמוך לעיר העתיקה, באנדרטת "שלהבת עציוני", במעמד מפקד אוגדה 36, תא"ל דדו בר כליפא ובהשתתפות מפקדי וחיילי החטיבה ומשפחותיהם.

מפקד אוגדה 36 תא"ל דדו בר כליפא אמר בטקס: "חטיבת עציוני, נפרדנו כעת ממפקד שדה מעולה ואנו מקבלים בתמורה מפקד שדה משובח מן השורה הראשונה, אשרינו שזכינו. גלעד, תפוס פיקוד. בהצלחה".

המח"ט היוצא אל"ם צוקרמן מתגורר בנוב שברמת הגולן, נשוי לאמנה ואב לשישה. שירת כמפקד גדוד 50 של חטיבת הנח"ל, מג"ד בא"ח הנח"ל ואף השתתף במלחמת לבנון השנייה ובמבצע צוק איתן.

בטקס החילופים התייחס צוקרמן לאנשי המילואים ופועלם ואמר: "בעצם שירותכם במילואים, אתם מחזקים את העובדה שכוחנו באחדותנו. מבטיח לקחת איתי את הבשורה הזאת הלאה גם בתפקידים הבאים ולנסות ולהעתיק את הקיום האחדותי הזה בדגמים רחבים יותר".

מפקד החטיבה הנכנס, אל"ם איתן גלעד, גדל במושב קשת שבגולן וכיום מתגורר במושב חרוצים, נשוי לשי ואב לשניים. גלעד שירת בתפקידים שונים, ביניהם מג"ד 50 שבחטיבת הנח"ל ומפקד גדוד גפן בבית הספר לקצינים.

על התחושות לקראת הכניסה לתפקיד אמר: "אני גאה ונרגש לקבל פיקוד על חטיבה עם מורשת מפוארת כמו חטיבת המילואים הזו. אני מתחייב להקדיש את כל מרצי להיות ראוי לכם ולהובילכם לניצחון בקרב".