שרה ובנימין נתניהו בבית הדפוס
שרה ובנימין נתניהו בבית הדפוסצילום: נתי גולד

ספריית שיבולת תקדים את הוצאתו לאור של האוטוביוגרפיה של ראש הממשלה לשעבר בנימין נתניהו לתאריך ה-14 באוקטובר.

הקדמת הפרסום של המהדורה העברית מתרחשת בעקבות החלטת ההוצאה האמריקאית Simon & Schuster מהשבוע שעבר, להקדים את פרסום המהדורה האמריקאית ל-18 באוקטובר.

כדי להבטיח כי הקורא הישראלי יזכה לקרוא את המהדורה הישראלית במקביל לזו האמריקאית, עבדו בחודשים האחרונים צוות העורכים של ההוצאה ונתניהו מסביב לשעון על התקנת המהדורה העברית והכנתה לדפוס. לוחות הזמנים החדשים שכפתה ההדפסה המוקדמת - המתרחשת על על רקע תקופת החגים - הובילו להקטנת כמות העותקים הצפויה במהדורה הראשונה של הספר.

במסגרת המכירה המוקדמת ניתן לרכוש את "ביבי: סיפור חיי" באתר ספריית שיבולת על ידי הרשמה לתוכנית המנויים השנתית של הספרייה, בעותקים בודדים או לצד סדרת המנהיגים הגדולים שיוצאת במארז חגיגי לרגל יציאת הספר. המארז החגיגי הכולל ביוגרפיות של צ'רצ'יל, תאצ'ר ורייגן, משלים יחד עם ספרו של נתניהו סדרה החושפת את חייהם וגדולתם של המנהיגים הגדולים במערב במאה האחרונה.

על רקע היציאה הקרובה של ספרו לאור, אמר נתניהו: "בחרתי להקדיש את חיי לשליחות ציבורית. רעייתי שרה הקריבה את שנותיה הצעירות והיפות ביותר ובניי, יאיר ואבנר, הקריבו את תום ילדותם במסע זה. כתבתי את סיפור חיי כדי שתהיה לנו הזדמנות להיפגש לראשונה בלי מתווכים - רק אני ואתם.

''כתבתי על נופי ילדותי, על ההשראה והאהבה שקיבלתי מהקן המשפחתי האוהב בו גדלתי עם יוני ועידו. כתבתי על חכמתם ונדיבותם של אבי, בן ציון ואימי צילה, על שנותיי בצבא, על הרגעים בהם כמעט איבדתי את חיי, על מותו של אחי יוני ז"ל שהוביל אותי לחיים ציבוריים, ועל ההחלטות הגדולות, הרגעים הגדולים, הקשיים והשמחות בפוליטיקה הלאומית, ועל שלל הרגעים שמרכיבים את חיי. אני מתרגש לחלוק אתכם את ספרי, הכתוב מדם ליבי. אשמח שתרכשו ותקראו אותו, בקרוב מאוד", כך נתניהו.

רותם מ. סלע, מו"ל סלע מאיר, ומו"ל משותף של ספריית שיבולת: "זו היתה תקופה מרגשת ואינטנסיבית שאפשר לנו להבטיח כי הקורא הישראלי יזכה לקרוא במהירות האפרית את הספר החשוב, המרתק והסוחף הזה .בזכות התגייסות של אנשים רבים הצלחנו לעמוד באתגר ההפקה שהציבו בפנינו השותפים האמריקאיים להוצאת הספר".

"כעת, אנו עושים מאמצים אדירים בכדי להעמיד כמות עותקים שתאפשר לנו להותיר את המכירה המוקדמת פתוחה, ולהבטיח שכמה שיותר קוראי העברית יוכלו להשיג את האוטוביוגרפיה הסוחפת ומעוררת ההשראה של נתניהו כבר בחול המועד הקרוב. אני בטוח שהספר יפתיע, ירגש ויעורר השראה בקרב כל מי שיקרא אותו".