השייח' אחמד יאסין
השייח' אחמד יאסיןצילום: Reuters

רגל יום השנה למותו של רב המרצחים, יאסר ערפאת, מייסד תנועת הפת"ח ויו"ר אש"ף, קיימו הבוקר (א') בבית ספר בכפר חווארה בשומרון "טקס לשהידים", בו היללו את מבצעי הפיגועים הגדולים שנעשו בישראל וקראו לתלמידי בית הספר להמשיך בדרכם.

בטקס שהתקיים ברחבת בית הספר המרכזי בכפר השתתפו מאות מתלמידי בית הספר, יועצים וכן בכירים במחלקת החינוך ברש"פ, ביניהם מנכ"ל משרד החינוך הפלסטיני בנפת שכם לצד ראש עיריית חווארה.

בטקס הניפו תלמידים את תמונותיהם של שורת מחבלים יודעים ורבי מרצחים, בראשם השייח' אחמד יאסין, ממנהיגי החמאס ואחראי על שורת פיגועי התאבדות רבים שחוסל בידי ישראל בשנת 2004, לצד תמונותיהם של מחבלים רצחניים אחרים שהובילו את גל הטרור האחרון, ביניהם המחבל שביצע את הפיגוע הרצחני בבני ברק והמחבל שביצע את הפיגוע הקשה בתל אביב.

טקס ההאדרה למחבלים מגיע על רקע התגברות אירועי הטרור בחווארה בחודשים האחרונים. יותר מחמישים פיגועי טרור בוצעו לעבר רכבים יהודים. קיום הטקס היום, הינו ההוכחה הטובה ביותר לכך שלא מדובר בטרור "בודדים" אלא בפעילות טרור מובנית שמוכתבת על ידי המוסדות הרשמיים וכחלק מחינוך מבוקר הנכנס אל תוך בתי הספר.

מפורום "מאבק על כל דונם" שעוקב אחר פעילות הרש"פ, נמסר בתגובה: "הטקס המזעזע שהתקיים הבוקר בכפר חווארה בו הואדרו דמויותיהם של רבי מרצחים שעומדים מאחורי פיגועים רצחניים וקשים כנגד יהודים, הוא עדות נוספת ברורה לכך שטרור האבנים בחווארה לא מגיע מפעולות של 'בודדים' אלא מגובה ונתמך על ידי הבכירים בכפר. מדובר בכפר תומך טרור על מלא שמעודד את ילדיו לצאת ולפגוע ביהודים באשר הם".

"אנו קוראים לצה"ל ולמערכת הביטחון לעצור עוד היום את כל בכירי הרש"פ שהשתתפו באירוע ההסתה, וכן את ראש הכפר חווארה שבמעשיהם מעודדים באופן ישיר רצח יהודים ברחבי הארץ", הוסיפו בפורום.

מחסום חווארה
מחסום חווארהצילום: Nasser Ishtayeh/Flash90