הרב שמעון לפיד עם הרב דרוקמן זצ"ל
הרב שמעון לפיד עם הרב דרוקמן זצ"לצילום: עזרא ג'ספר

ישיבת אור עציון החליטה כי לאחר פטירתו של ראש הישיבה וזקן רבני הציונות הדתית הרב חיים דרוקמן זצ"ל ימלא את מקומו חתנו הרב שמעון לפיד, ששימש עד כה כראש הכולל.

בהודעה שיצאה מטעם הישיבה נאמר: "עם תום ימי השבעה על מורינו ורבינו זצ"ל, התכנסו רבני הישיבה והסכימו כי הרב שמעון לפיד שליט"א יכהן בראשות הישיבה הגבוהה אור עציון. הנהלת הישיבה סמכה את ידיה על החלטה זו".

"הרב לפיד שליט"א, חתן הרב, ינק את תורתו ותפיסת עולמו במשך עשרות שנים ,מהרב זצ"ל. נפשו קשורה בנפשו. הרב לפיד שליט"א תלמיד חכם מופלג, שידיו רב לו בכל מקצועות התורה, בעל מידות נעלות. מהוה דמות מופת לתלמידיו ולכל הסובבים אותו במשך שנים רבות".

"אנו בטוחים כי ימשיך להוביל את הישיבה בדרכו של של הרב דרוקמן זצ"ל בדרך של הוספת אור, אהבת תורה, העם והארץ. ברך ה' חילו ופועל ידיו תרצה", לשון הודעת ישיבת אור עציון.

משפחתו של הרב חיים דרוקמן זצ"ל עלתה בתחילת השבוע לקברו של הרב עם סיום השבעה בליווי תלמידים רבים של הרב לאורך השנים, רבני ישיבת ההסדר "אור עציון" והמונים נוספים.

כנהוג בעת העלייה לקבר הנפטר, לרבים שפקדו את הקבר חולקו דפים ובהם פסוקי תהילים בהתאם לאותיות שמו של הרב חיים מאיר דרוקמן. הקהל קרא את הפסוקים יחדיו ולאחר מכן אמרו משפחתו של הרב קדיש ואת תפילת "אל מלא רחמים".

לאחר אמירת הפסוקים, דיבר הרב שמעון לפיד: "כבוד הרב, עד עתה עדיין לא נפרדנו באמת. השבעה נתנה לנו תחושה שאתה עדיין כאן איתנו, שאנחנו עדיין מרגישים אותך. עכשיו לאחר השבעה וכשאתה בגנזי מרומים – אנחנו נפרדים באמת", אמר בקול חנוק.

משפחת הרב דרוקמן בבית העלמיןאיגוד ישיבות ההסדר

"ידענו את גדולתו אבל היינו קרובים. כשאתה קרוב אתה לא רואה את המכלול. אתה רואה את הציבור כולו מושפע, אוהב, כואב. אלפים ורבבות הגיעו להלוויה, לנחם – כולם באים להיאחז באור, בניצוצות שעדיין היה ניתן לחוש", הוסיף.

"אנחנו כאן כדי לומר תודה לריבונו של עולם 'תודה' על האור הגדול, על החיים המאירים שהבאת לנו. קודם למשפחה שלנו, לישוב, לישיבת אור עציון, לישיבות ההסדר, לכל הישיבות והאולפנות, לבני עקיבא, לכולם". לבסוף אמר הרב לפיד: "מכאן התפקיד שלנו לנסות להמשיך את האור הגדול שלך ולהפיץ אותו בקטנות שלנו. בהפצת האור של הרב זצ"ל יתקיים בו 'מה זרעו בחיים אף הוא בחיים'. לא רק זרע ממש אלא כל הזרעים שזרע במציאות".

לאחר הדברים נשארו באי המקום סביב קברו של הרב ושרו שירים אותם נהג הרב דרוקמן לשיר בימים הנוראים, בחגים ובמהלך השנה. בין השירים, הנוכחים שרו את השיר "תתן אחרית לעמך" מסדר העבודה ביום הכיפורים אותו "תיקן" הרב דרוקמן במחזור התפילה שלו בהתאם למציאות הנוכחית אותה הגדיר כגאולה. לאחר מכן המשיכו התלמידים וקיימו אזכרה ושיעורים לזכר הרב בישיבת ההסדר אור עציון בה עמד הרב בראשה.

מנהל ישיבת ההסדר אור עציון דוד אביכזר סיפר: "כשעמדתי מול הקבר לקחתי שתי אבנים: אבן אחת שמתי על קברו של הרב, ואת האבן השנייה השארתי אצלי ואמרתי לרב 'את האבן הזו נניח יחד בהנחת אבן הפינה לקרית האברכים שנקים בישיבה'. עמדתי לפרוץ בבכי, יצאתי ובכיתי בחוץ. באזכרה בישיבה סיפרו שני סיפורים על הרב – על שתיקתו הרועמת ולימוד התורה שלאחריה לאחר פטירתו של הרב אליהו, ועל הספדו את הרב עובדיה יוסף באמירה - שאנו נקח על עצמנו להיות תמורתו. עלינו מוטלת החובה לומר הנני, להמשיך את דרכו ולהפיץ את תורתו של הרב דרוקמן- אם בהפצת ספריו, אם בהפצת לימוד התורה בישיבה ואם ע"י הקמת קרית אברכים לישיבה. זו הצוואה שלנו וזה מה שנותן לי את הכוח להמשיך הלאה.

רמ"ט איגוד ישיבות ההסדר אורי פינסקי: "הרב קוק זצ"ל כותב 'האהבה צריכה להיות מלאה בלב לכל'. ניתן לומר על הרב עשרות מיני סיפורים ומעלות, אבל מה שעולה מכולם הוא דמות ענק של תורה וגדלות, אהבה עצומה לכל ושליחות ומסירות בכל רמ"ח איבריו. עלינו כעת מוטל להמשיך את פעלו האדיר".