גדעון ספירו, פעיל השמאל הקיצוני, נחקר לפני ימים אחדים במשטרה בעקבות מכתב בלע שכתב אל חבר הכנסת אהוד יתום מהליכוד. בחקירתו נמסר לו שהוא חשוד ב"העלבת עובד ציבור" ובכתיבת "דברי נאצה".

האגודה לזכויות האזרח מחתה על חקירתו של ספירו ואמרה שעצם חקירתו מזכירה משטרים אפלים. לדברי האגודה, "אזרחים המבקרים את השלטון אינם אמורים להיחשף לחקירות פליליות". יתום עצמו מסר שלא התלונן במשטרה נגד ספירו. כתבנו יהודה פריימן מציין כי זו הפעם השלישי שספירו נחקר לאחרונה עלה רקע דומה. במכתב שבגינו נחקר הפעם הוא כתב, בין השאר, ליתום כי הוא מלא הערכה לחברי כנסת מהשמאל העוברים על פני יתום בכנסת ואינם מרוצצים את גולגלתו, חרף רצונם האינסטינקטיבי לעשות זאת.

בתגובה לתלונת האגודה לזכויות האזרח בעניין ספירו, שיגר היום ערוץ 7 מכתה מחאה חריף לאגודה, על שלא נקטה צעד דומה כששלטון החוק התנכל לערוץ 7. עורך החדשות בערוץ, חגי סגל, כתב ליועצת המשפטית של האגודה: "אני מביע תדהמה על שהאגודה שאת מייצגת לא יזמה פניה דומה לרשויות החוק השונות חרף התעמרותן השיטתית בערוץ 7, התעמרות הנמשכת גם בימים אלה. לא השמעתם, למשל, קול מחאה כלשהו בעת שהתביעה במשפטנו ביקשה לאחרונה להטיל עלינו עונשי מאסר ממושכים וקנסות כבדים, ולמעשה תבעה מהשופט להשליך לכלא עיתונאים, שעיקר חטאם היה רצון לתת פומבי לדעותיו של ציבור רחב. גם לא זעקתם כאשר נאלצנו להשבית לפני כחודש את שידורי הערוץ, אחרי 15 שנות שידור.

"כמו כן לא פציתם פה בעת שהיועץ המשפטי לממשלה הורה למשטרה, רק לפני שבוע, לפתוח בחקירה נגד מפעילי אתר האינטרנט שלנו בעקבות מאמר חריף שהופיע בו לזמן קצר.



סגל מסיים: "תמהני אם תוכלו להסביר את היחס הזה של איפה ואיפה. האם אזרחים המבקרים את השלטון מזווית הפוכה לזו של ספירו כן אמורים, לדעתכם, להיחשף להליכים פליליים?".



עדיין לא התקבלה תגובת האגודה לזכויות האזרח.