האגודה ל'זכות הציבור לדעת' העניקה אמש בטכס רב רושם, את את 'פרס ביקורת התקשורת לשנת תשס"ג' לעיתונאים חגי סגל, מנהל ועורך ראשי במחלקת החדשות בערוץ 7, ולעיתונאי בן דרור ימיני, מ'מעריב', כך מדווחת כתבתנו תמר לשם.

הטכס התקיים אמש בתאטרון ירושלים, וזאת במעמד ח"כים ואישי ציבור.

כתבתנו מציינת עוד כי שר התקשורת אולמרט, ביטל ברגע אחרון את השתתפותו בטכס.בדברי ההסבר למתן הפרס לחגי סגל נאמר כי גולת הכותרת של ביקורתו על התקשורת, היא ה'מונכון' של ערוץ 7והתקליטור "הכתובת הייתה באוויר".

חגי סגל שנשא דברים בעת קבלת הפרס אמר: "אני לא כל-כך רגיל לקבל פרסים, והרבה יותר רגיל לקבל כתבי אישום, אבל בעצם יוצא כאן הערב שאני מקבל פרס, על כתבי אישום שאני מגיש לפעמים נגד אחרים: נגד כלי תקשורת, עורכים וכתבים".

עוד הוסיף סגל כי "טוב שיש לפחות אגודה כמו 'לדעת', המטפחת את הביקורת על התקשורת ועל העיתונאים, כיוון שכלי התקשורת, הם שמכתיבים לנו את השפה וסדרי העדיפויות הלאומיות, תכניות מדיניות, גדרות וגבולות".

כתבתנו מציינת עוד, כי למרבה האירוניה, בו זמנית עם קבלת הפרס אמש, גזר דינו של חגי סגל שנאשם בין יתר ראשי ערוץ 7 בשידור רדיו לא חוקי, ינתן בעוד כשבועיים, לאחר שבהליך שימוע הטיעונים לעונש, הודיעה התביעה כי היא מוכנה לשקול המרת עונש מאסר שנגזר על סגל בעבודות שירות, ובקנס כבד.

(פ.ק.)