אתמול (א'), נערכה מסיבת החנוכה המסורתית של אלמגור- ארגון נפגעי הטרור, במלון רמת רחל. למסיבה הוזמן שר הביטחון שאול מופז. השתתפותו באירוע היתה גורם שנוי במחלוקת בקרב אנשי הארגון.

הרב מנחם פליקס, ממחרימי האירוע, מסביר לכתבתנו חגית רוטנברג:"ודאי שאם מזמינים אותו- יש לכבדו בנוכחותנו. לכן אני הייתי סבור שיש לבטל את הזמנתו לאירוע. אני לא מסוגל לכבד אותו, ולכן -הברירה מבחינתי היא או אני או הוא. לא הרגשתי גם שאני מסוגל להשתתף ולתקוף אותו, ולכן לא היתה לי שום מחשבה להגיע.במילים עדינות, מופז בעיניי מתכנן ועושה צעדים שיש בהם משום פגיעה חמורה בזכר הקרבנות, ובקרבנות נוספים שיבואו. אדם שנוקט בגישת בריחה מהטרור לא יכול להיות אורח כבוד בארוע של נפגעי טרור".

לעומתו, טענו אחרים בארגון, כמו אריה בכרך, כי: "הארגון הוא א- פוליטי. הזמנו את מופז כארגון, ולכן צריך לכבד את נוכחותו, על אף העובדה שכל אנשינו רואים בו אדם שמבצע מדיניות של גירוש יהודים מבתיהם, המהווה פרס לטירור. לדעתי יעיל יותר להזמין אותו, ולתקוף אותו בשאלות נוקבות, ולהעמידו מול נפגעי הטרור. אך אם לא נגיע- זה לא ממש יפריע לו".

בכרך היה בין הדוברים באירוע, ותקף בדברים קשים את מדיניות ראש הממשלה. הוא כינה אותה "ההתייונות של ימינו", וקרא להילחם בה. עם זאת פנה אל ראש הממשלה, ואמר כי הוא מאמין ששרון לא יתן לדברים אלו לקרות.

שר הביטחון שמע את הדברים, אך לא הגיב עליהם. במהלך המסיבה הוא הדליק נרות חנוכה עם ילדי נפגעי הטרור, ועם אב שכול. שיאה של המסיבה היה סיום מרגש ובלתי צפוי לחלוטין, גם למארגניה: מופז עבר בין השולחנות, והאנשים, כולם נפגעי טרור, פנו אליו בספונטניות מוחלטת, עם דמעות בעיניים וקראו לו לחדול מהמדיניות הכושלת. הם הביעו באוזניו התמרמרות עזה על כך שאחרי ששכלו את יקיריהם, הממשלה נותנת פרס לרוצחים, במקום להענישם.

טלי אימאני , ששכלה את בנה בפיגוע טרור, אמרה לו בבכי: "נשארנו כמעט לבד. אחרי שהרגו לנו כל כך הרבה אנשים במשך שלוש שנים, עכשיו אתם רוצים לתת להם? דווקא עכשיו אתם הולכים לדבר איתם?!". נראה על מופז בעליל, מעידים הנוכחים שהיו במקום, כי הוא יצא עם מטען כבד מהאירוע, וראה את הכאב העמוק של האנשים בעקבות המחוות הצפויות לפלשתינים.

מאיר אינדור, מפעילי הארגון אומר: "בדרך כלל אנו נמנעים מלדבר במפגשים אלו על נושאים פוליטיים, ולכן הופתעתי לראות את הרגעים הללו. האנשים ראו אישיות רשמית, ופתאום הכל התפרץ להם החוצה. מופז היווה עבורם שק חבטות למסרים שרצו להעביר לממשלה כולה".