יצוין כי ללא אקו"ם לא יוכלו לגבות תמלוגים ישירות מכל גוף המשמיע את יצירתם. גופי השידור השונים והמשתמשים למיניהם אינם ערוכים לטפל אישית בכל יוצר ויוצר, ולשלם לו תמלוגים עבור יצירתו. האמנים אומרים כי "במצב זה תקרוס מערכת התמלוגים ובעקבותיה הפעילות התרבותית".

סוכנות הידיעות הישראלית ריכזה מספר תגובות של אמנים לידיעה:

המוזיקאי יוני רועה אומר כי "המשמעות של ההחלטה היא לגזור חרפת רעב על אמנים ויוצרים".

הזמר זאב נחמה, מלהקת אתניקס: "זו מציאות לפיה העיסוק במוזיקה כאמצעי פרנסה במדינת ישראל הופך לבלתי אפשרי".

מתי כספי: "החלטת הרשות להגבלים עסקיים היא החלטה מזוויעה"

הפסקת פעילות אקו"ם (אגודת קומפוזיטורים, מחברים ומו"לים למוסיקה בישראל) תחל מה-29 במאי, יום שבת הקרוב. מיום זה לא תאפשר השמעה חוקית של מוסיקה בישראל ושימוש ביצירה כל שהיא על ידי כל גורם שהוא.

מנכ"ל אקו"ם יוריק בן דוד אומר כי " אקו"ם תפסיק לייצג את זכויות היוצרים שהועברו אליה על ידי היוצרים הישראלים, וכן את זכויות הניהול שניתנו בידיה על ידי האגודות הזרות".

כתוצאה מכך יפוג תוקף הרישיונות השימוש במוסיקה שניתנו לאמצעי התקשורת-רדיו, טלוויזיה, אולמות שמחה, מועדונים, חברות תקליטים, חברות סלולאריות, ועוד. כל גוף המעוניין להשמיע מוסיקה, יהיה חייב להתקשר ישירות ליוצר שהינו בעל זכויות היוצרים על יצירתו ולבקש ממנו ישירות אישור לשימוש ביצירתו. כיוון שפנייה ישירה וניהול מו"מ עם כל יוצר ויוצר אינה ברת יישום, ההחלטה על סגירת אקו"ם תהפוך כל גוף המשמיע מוסיקה לעבריין על החוק.

בכל העולם לא קיים מקרה דומה לפיו הוכרז הגוף המגן על זכויות היוצרים- הגבל עסקי.

אקו"ם רואה בהחלטת הרשות להגבלים ניצחון מוחץ של בעלי ההון וחברות הענק המשתמשות ברכוש היוצרים אך אינן מוכנות לשלם בעבורו, גם סכומים הנמוכים בהרבה מהמקובל בכל העולם.

ההחלטה שהתקבלה על ידי אקו"ם על סגירת הארגון נובעת מהבנה ברורה שאקו"ם לא תוכל לייצג נאמנה את כל 4800 היוצרים החברים בארגון ומעל מיליון יוצרים ברחבי העולם כולו תחת ההגבלים הנכפים עליה על ידי הרשות להגבלים עסקיים. החל מה-30 במאי תעסוק אקו"ם רק בחלוקת הכספים שהתקבלו עד ההכרזה.

במקביל להיערכות אקו"ם לקראת הפסקת פעילותה, בכוונת היועצים המשפטיים של החברה לפנות בימים הקרובים לבית-הדין להגבלים עסקיים בבקשה לעכב את תוקף החלטת הרשות באופן שיאפשר את המשך פעילותה וכן להגיש ערעור על ההחלטה.