אורי אריאל
אורי אריאלצילום: פלאש 90

בתגובה לדבריו של אורי אליצור בנוגע לאלימות במהלך פינוי ישובים, אומר ח"כ אורי אריאל, לשעבר יו"ר מועצת יש"ע, ליומן הלילה של ערוץ 7 :"אני מבין לגמרי את אליצור. רה"מ נוהג בצורה לא דמוקרטית, אין משאל עם, לא מכבד את תוצאות המשאל, מפטר שרים, זה גורם לנו להידחק למקומות שלא רצינו להגיע אליהם. אם כי צריכה להיות בקרה.

אליצור לא קרא לנהוג באלימות, הוא העריך שתהיה אלימות. זה טבעי שכך יקרה במצב כזה, בו דוחקים חצי מהעם למקומות בלתי אפשריים. רה"מ נוהג ברודנות וזו קריאת המצוקה שלנו. יש דברים שאפילו רוב לא יכול לכפות על מיעוט. אך כאן יש גניבת דעת של בוחרים".

ח"כ אריאל אמר שהוא מתנגד למשאל עם מההיבט הרבני, שלא עורכים משאל על נושאים כאלו, אך מההיבט הדמוקרטי, גם במשאל עם הרוב לא יוכל לכפות את דעתו בנושא זה, אלא שכאן זה אפילו לא המצב:"רה"מ נבחר על מצע התומך בישוב א"י, הוא דוחה את תוצאות המשאל, פועל בניגוד לדעת הבוחרים והרוב. נטל האחריות למה שקורה הוא רק על רה"מ ולא על אורי אליצור".

מועצת יש"ע הזדרזה להביע הסתייגות מדבריו של אליצור, ועל כך אומר אריאל כי הוא לא היה מזדרז להסתייג, אם בכלל והוסיף כי אליצור הוא אדם פרטי ולא מייצג את הציבור. "הדברים שאמר ראויים לעריכת דיון רציני והסקת מסקנות, ולא למהר בהוצאת גינוי כלפיהם. גם אם לא מסכימים עם דבריו, צריך לחשוב איך לנסח זאת".

"אם אורי אליצור, שהוא אדם חכם, מתון, והיה בעבר ראש לשכת רה"מ, מגיע למצב שהוא מתבטא כך, ראוי למקבלי ההחלטות לבדוק את עצמם איך זה קורה". אריאל אומר כי הבאת עשרות אלפים ביום פינוי כדי למונעו, תהיה משימה קשה אך אפשרית. "ברוב עם יש זעקה כלפי שמיא וגם כלפי אחינו היהודים. סדר גודל קטן כמו בימית או סיני- לא יעזור.

אני מאמין שנעצור את הדברים לפני כן. נמשיך במסע השכנוע מבית לבית, ואני מאמין שזה יצליח כפי שהוכח בעבר" אריאל הוסיף כי יש להשקיע מאמץ באמירת האמיתות שלנו לאורך זמן, בראיה ארוכת טווח, ולחזור עליהן במשך שנים עד שייקלטו בציבור, ולא להסתפק באמירות אד הוק.