אורי אליצור
אורי אליצורערוץ 7

לפי דיווח ב"אייס", מערכת חברת חדשות 10 התכנסה לפני ימים אחדים לדון בשאלה "האם יש מקום להפסיק את הופעתו של אליצור ב'דעת יחיד' לאור 'דבריו החריפים'?, ובסופו של דבר הוחלט להמשיך ולתת לו את הבמה בפינה. במערכת החדשות מסבירים כי "דעת יחיד" היא במה למגוון רחב של דעות, מכל הסוגים: החל מהימין הקיצוני ועד לשמאל הקיצוני, דעות של דתיים וחילוניים, דעות בנושאים כלכליים פוליטיים חברתיים ואחרים.

אליצור, ציינו בכתבה, מופיע בתוכנית פעם בשבועיים, אך מאז הראיון ל"בשבע" לפני כשבוע הוא עדיין לא הופיע על המרקע של ערוץ 10. אליצור הוא עורך ביטאון "נקודה", ובעבר שימש מנהל לשכת ראש הממשלה בנימין נתניהו. כמו כן בעבר עמד אליצור גם בראש התנועה לעצירה הנסיגה מסיני, ובמשך שנים שימש אחראי על ההסברה במערכות הבחירות של המפד"ל.

נזכיר כי בראיון לשבועון "בשבע" אמר אליצור כי עקירת יישוב היא דבר בלתי חוקי ומזעזע, ולכן מצדיק סירוב פקודה, ואף צעדי אלימות, למעט שימוש בנשק חם. כל דרך שבה אדם יוכל להגן על ביתו, שממנו הוא מגורש בנסיבות פוליטיות. לדבריו, מדובר בפקודה בלתי חוקית, ומי שיבצע אותה הוא שיועמד לדין. "לא בלתי הגיוני בעיניי", אמר אליצור, "שהדברים יגיעו לכדי שפיכות דמים. כל אוכלוסייה בעולם תנהג כך בסיטואציה דומה. גם מי שיפצע את אלו שבאו לפנות אותו – אקבל בהבנה את התנהגותו". (ר)