הרב אליקים לבנון, רבה של אלון מורה וחבר ועד רבני יש"ע, אמר ליומן הלילה של ערוץ 7, בעניין הקריאה שפרסם הועד: פרסמנו שיש איסור תורה בעקירת ישובים, ואנו קוראים שלא לעבור על איסור.

אם ישראל תחליט החלטה שתעבור בכנסת ובממשלה, לפיה אין כסף לספק מזון כשר לחיילים, האם זה יאפשר לחייל דתי לעבור על איסור מאכלות אסורות? כמו שאסור להסכים לכפיה כזו או של חילול שבת, אסור גם להיכנע לכפיה של עקירת ישוב. זהו איסור כמו כל איסור ואין לכפותו על חיילים.

מי שירצה לעבור- זכותו, אך אנו נגבה כל מי שיסרב לעבור על איסור, הוא צודק. אי אפשר לחייב אנשים לעבור על אמונתם הנצחית, שכן הממשלה חולפת, אך התורה קיימת לעד והיא זו שמחייבת אותם".

הרב לבנון הוסיף כי אין הציבור צריך לשאת באחריות לתוצאות סרוב הפקודה:"הכל מסוגל לפתחה של ממשלה. עליה להיות אחראית לא לקבל החלטות שמפלגות את האומה והצבא. אם כן- אין לה זכות קיום.

הממשלה לא יכולה לקבל כאלה החלטות ולהגיד שאנו גורמים לפילוג. ואם מדינה בוחרת ממשלה שכזו- שתתפרק המדינה. אני מאמין שבסופו של דבר לציבור תהיה מספיק דעת כדי להבין שהממשלה מפרקת את המדינה, והוא יעמיד את הממשלה על מקומה, ויכריח אותה לשנות את החלטותיה".

הרב לבנון לא הביע הסתייגות מדבריו של אורי אליצור בשבוע שעבר, ואמר:"כשבאים לעקור אדם מביתו, יש לו זכות לגיטימית, גם אם זה בציווי ממשלה, להתנגד לכך בכל דרך, מלבד שימוש בנשק חם, וללא הרג ופגיעה ביהודי אחר. אני רוצה לראות איך השמאלנים יבואו להתנגד אם יפנו את הפלסטינים מאדמותיהם הבלתי חוקיות.

באותה דרך שהם יתנגדו- מותר גם לנו לחזור על כך. אך בע"ה עם ישראל יטרפד את החלטות הממשלה, ולא יהיה המשך לכך. הממשלה או העומד בראשה יפלו".