חיילים יחידת עוקץ
חיילים יחידת עוקץדובר צה"ל

שורה ארוכה של אישי ציבור מפרסמים היום גילוי דעת הקורא לחיילי צה"ל ולשוטרים שלא לציית לפקודת פינוי.

גילוי הדעת מתפרסם בשבועון 'בשבע', ובין השאר חתומים עליו אביו של שר האוצר, פרופ' בן ציון נתניהו, אחיו, עידו נתניהו, לוחם יחידת קומנדו 101 מאיר הר ציון, מנכ"ל משרד ראש הממשלה לשעבר, יוסי בן אהרון, מנהל לשכת ראש הממשלה לשעבר אורי אליצור, ועוד שורה ארוכה של אישי ציבור, ובהם מדענים, ראשי מועצות וחברי כנסת לשעבר.

בעצומה נאמר בין השאר: "אנו מצהירים שהגירוש והעקירה הם פשע לאומי ופשע נגד האנושות, גילוי של עריצות, רשעות ושרירות לב, המכוון לשלול את זכותם של יהודים, באשר הם יהודים, לחיות בארצם".

"אנו פונים אל הקורבנות המיועדים של הגירוש: לא לשתף פעולה עם מכונת הגירוש, לא לקחת פיצויים, להתנגד בפועל לעקירה, אך מבלי לפגוע בבני עמם, אף שבאו להחריב את חייהם"

ובהמשך נכתב: "אנו קוראים לפקידים שיצטוו להכין את התשתית לטיהור האתני של יהודים ממולדתם, וכן לכל הקצינים, החיילים והשוטרים, להאזין לקול מצפונם הלאומי והאנושי ושלא להשתתף במעשים שיכתימו אותם, ואשר עליהם הם עתידים להצטער כל ימיהם".

"אנו קוראים לממשלת ישראל שלא לתת לצה"ל ולמשטרה את הפקדוה הזאת, הבלתי חוקית בעליל, שאסור לתת אותה ואסור לבצעה, ולמנוע בכך קרע בלתי הפיך בעם ובצבא".