הביקור יתקיים בין התאריכים 23-19 באוקטובר 2004.

אסיה גילה, כי מכון היצוא בוחן בימים אלה הקמתו של מרכז סחר ישראלי בדרום-אפריקה שמטרתו לסייע להגברת שיתופי הפעולה בין יצרנים ישראלים לבין קניינים וחברות מדרום-אפריקה. מרכז הסחר יעסוק בייעוץ וליווי שיווקי לחברות הישראליות. כן יעניק תמיכה לוגיסטית כמו שרותי משרד, קביעת פגישות וקיום אירועים שיווקיים לחברות הישראליות.

מנכ"ל מכון היצוא מעריך, כי היצוא התעשייתי (ללא יהלומים) לדרום - אפריקה יגדל בשנת 2004 בכ-5% לעומת אשתקד ויסתכם בכ-140 מליון דולר. הוא ציין, כי כ-840 חברות ויצואנים ישראליים (כולל יהלומנים) פועלים בדרום - אפריקה.

אסיה מסר, כי יצוא סחורות (ללא יהלומים) של ישראל לדרום אפריקה גדל בחודשים ינואר-יולי 2004 ב-6% לעומת התקופה המקבילה אשתקד, והסתכם בכ-81 מליון דולר. היבוא מדרום-אפריקה (ללא יהלומים) גדל בתקופה המוזכרת בכ-38% לעומת שבעת החודשים הראשונים של 2003, והסתכם בכ-207.4 מליון דולר.

הוא ציין, כי לחברי המשלחת יערכו פגישות אישיות עסקיות ומפגשים שאורגנו על ידי מכון היצוא. כן יתלוו חברים מהמשלחת לשר אולמרט בפגישותיו עם ראשי מדינה ושרים כלכליים.

עוד אמר, כי במשלחת לדרום - אפריקה (יוהנסבורג וקיפאטון), ייקחו חלק נציגי חברות בתחום אגרו טכנולוגיה, אגרו תעשיות, תקשורת ותוכנה, תשתיות – אנרגיה, בנייה, כרייה ומינרלים, שירותים מקצועיים שונים, בטיחות ואבטחה.

המשלחת העסקית כוללת בין השאר, את החברות: נטפים, (ארז מלצר); גילת לוויינים תקשורת, (ויאן מקדונלד); טלרד תקשורת, (ערן תמיר); ראדוין (שרון שר); ארד טכנולוגיות, (דניאל קראוס); סלטרו, (רון צור); מטס תקשורת, (אורן פלג); רד תקשורת, (נועם דור); סקירת מערכות, (שמואל שאטוביץ); אס.אי.א אבטחה וייעוץ, (עמאר סלמאן); טאלאל ייעוץ, (יוסף חיים הרוש); טדסופט, (יוסי אלבאגלי); קבוצת העברת מידע, (מנחם שרון); יאמקו, (מר איסראלס); הנדסת יוגר בע"מ, (מוטי יוגר); חזי בצלאל - קונסול הכבוד של אוגנדה.

אסיה ציין, כי במטרה לטפח את הקשרים הכלכליים והעסקיים בין ישראל לדרום אפריקה יארגן מכון היצוא הקמת ביתן ישראלי בתערוכה AFRICA AID, DISASTER @ MANGGEMENT RELIEF המוקדש לרכש של מוסדרות ה-UN וסיוע המוניטארי לאפריקה, המתקיימת ביוהנסבורג בין ה-14 – 12 לאוקטובר 2004. במסגרת התערוכה יארגן מכון היצוא פגישות עסקיות עבור החברות המשתתפות.

אסיה ציין, כי נושא האבטחה של אירועי הכדורגל ב- 2010 הוא נושא בעל חשיבות מיוחדת למשרד הסחר הדרום – אפריקני (DTI) ולרשות ההשקעות. הללו מעונינים ליצור קשר עם חברות ישראליות בתחום האבטחה.

יצויין, כי דרום-אפריקה היתה ונשארה המרכז הכלכלי החשוב ביבשת אפריקה. במדינה זו סקטור פרטי חזק מאוד בעל יכולת ועניין להשתלב בפרוייקטים חדשים בדרום-אפריקה ובמדינות מבטיחות מחוצה לה. הסקטור הממשלתי פיתח מערכת קשרים ענפה על פני היבשת כולה. דרום-אפריקה עצמה נמצאת בתנופת פיתוח ופרוייקטים רבים נמצאים בשלבי מימוש שונים בשיתוף גורמים זרים רבים. (ש)