מה חשבת? שהרמב"ם בדה דברים מליבו? הגמרא בזבחים היא המקור לרמב"ם שמותר להרחיב את המזבח.
מה פתאום? למה צריך נביא? הלא נפסק להלכה שמותר, ועל כן מותר. אין צורך בנביא בשביל זה.
כן, זו עדות לדורות שמותר.
בפשטות בימי בית שני הכל היה מאד מבולבל, כל החכמים הוגלו על ידי נבוכדנצאר, ולא היה חכמים בארץ, וכשהחלו המיעוטים להופיע בא"י לא היה להם עם מי להתייעץ. שלושת הנביאים בפשטות לא נבאו, אלא העידו מה שזכרו מבית ראשון.
אם הם היו סנדלרים, היה אכפת לך? לא, אז היו כותבים אנשים. אבל נביאים זו מעלה, זה מלמד גם שהיו בקיאים מן הסתם, ולא איזה "חאפרים" חס ושלום.
אני אסביר.
יש אדריכל בשם טובייה שגיב שחושב שהעזרה וההיכל, בעצם בית המקדש, היו בנויים בצד דרום, ולא במרכז, וכהוכחה מביא את המשנה במדות:
הַר הַבַּיִת הָיָה חֲמֵשׁ מֵאוֹת אַמָּה עַל חֲמֵשׁ מֵאוֹת אַמָּה;
רֻבּוֹ מִן הַדָּרוֹם, שֵׁנִי לוֹ מִן הַמִּזְרָח,
שְׁלִישִׁי לוֹ מִן הַצָּפוֹן, מִעוּטוֹ מִן הַמַּעֲרָב.
מְקוֹם שֶׁהָיָה רֹב מִדָּתוֹ, שָׁם הָיָה רֹב תַּשְׁמִישׁוֹ.
במשנה אנו רואים שכתוב בהתחלה על הר הבית.
הסוף מתאר לנו את שטח ההר בלשון מליצית. המשנה מתארת לנו את הר הבית מחוץ לבית המקדש, מסביבו, ואדריכל טובייה שגיב טוען שהסוף מדבר על בית המקדש, שבעצם בנוי מכיוון דרום, משוך למזרח, ושם נתקעים כי איך יכול להיות שהמיעוט של העזרה היא מן המערב? הלא מצד דרום הרב, ואיך יכול להיות שמגיע כל כך הרבה מהעזרה לצפון?
ניתן לצייר זאת על מפה, אבל זה פשוט ארוך מדי, ובפשטות המשנה מדברת על הר הבית. כך משתמע לקורא.