ראש ממשלת תאילנד, טקסין שינאוואטרה, הזמין בסוף חודש ינואר נציגים של למעלה מ- 1,000 חברות מרחבי העולם, ופירט בפניהם את תוכניתו למודרניזציה מקיפה של תאילנד, תוך שהוא מזמין את החברות להציע הצעות לפרויקטים הגדולים האמורים להתבצע במסגרת התוכנית. ראש הממשלה התאילנדי אף נקב במועד אחרון להגשת הצעות 28 באפריל 2006 - כך מדווחת אתי לוי, הנספחת המסחרית של ישראל בבנגקוק.

לוי מציינת כי בכינוס הייחודי השתתפו נציגים של למעלה מ-30 חברות ישראליות, וביניהן נטפים, אסטרקו, פוליאון, Ectel , ורינט, ברן רביב תקשורת, קבוצת ברן, רפא"ל, אלביט מערכות, נס טכנולוגיות, סולתם מערכות, תה"ל ועוד. התוכנית הענקית, המעסיקה את ממשלת תאילנד בשנה האחרונה הנקראת רשמית "Partnership for Development" (אף שבתאילנד היא מוכרת כ - "מגה פרוייקטים"), היא למעשה אוסף של פרויקטי תשתית מסיביים למעשה כמעט בכל תחום אפשרי.

עוד מציינת לוי כי הפרויקטים הוצגו במפגש על ידי ראשי משרדי הממשלה השונים. התחום הראשון שהוצג הנו פיתוח תשתית התחבורה, כולל שדרוג של כבישי האגרה והגדלת מספר כבישי האגרה, הרחבת קווי הרכבת ועוד.

כמו כן הוצג פרויקט מודרניזציה כוללת בענפי החקלאות. תחום בולט שהוצג הוא תחום ניהול המים, הכולל הקמת מערכת משולבות לניהול המשאבים הטבעיים של המדינה, הקמת מערכת לניהול מאגרי המים של תאילנד, ניצול מי תהום ועוד. פרויקטים נוספים הנם בתחום איכות הסביבה והטיפול בפסולת וכן בתחום התקשורת, לרבות בניית רשת וירטואלית עבור הממשלה האמורה לקשר בין כל הרשויות הממשלתיות במדינה על גבי תקשורת פס רחב. עוד הוצגו פרויקטים מתוכננים בתחום החינוך והבריאות.

אתי לוי מוסיפה כי ראש הממשלה הקצה שלושה חודשים, עד ליום ה-28 באפריל, לשם הגשת הצעות. חדרי מידע הוקמו בכל אחד מהמשרדים על מנת לענות לשאלות הנוגעות לפרויקטים. לטענת ראש הממשלה התאילנדי, התהליך כולו יאופיין בשקיפות מקסימלית, תוקם וועדה מיוחדת אשר תבחן את ההצעות השונות על פי עקרון ההגינות, והליכי הבחירה של החברות ישודרו בשידור ישיר בטלוויזיה התאילנדית אל מול עיני 63 מיליון איש. למעשה ראש הממשלה הכריז כי ההליך כולו לרבות הליך בחירת הזוכים לא ייעשה על פי כללי המכרזים הנהוגים בתאילנד אלא על פי הכללים החדשים אשר יפורסמו בקרוב, כללים אשר הותקנו במיוחד עבור ה"מגה פרויקטים".