האלוף במיל' יפתח רון טל אמר בכנס ירושלים כי יש לעשות אבחנה בין נסיגה שמתבצעת בין מדינות לבין נסיגה "שהשותף" לה הוא ארגון טרור. "נסיגה בין מדינות קיימת, במסגרת של הסדר. במצב המיוחד של מדינת ישראל, המנהלת מאבק קיומי, לא מצאתי נסיגות דומות בכל העולם, ובטח שלא חד צדדיות. עמדתי היא שמדובר בטעות קשה", אמר.



"אנו צריכים לשאול איך מסתכלים על הנסיגה בצד השני", הוסיף רון טל, "אין להם מפה אחת שמשורטט בה קו ירוק המתייחס לשתי מדינות. מערכת החינוך הפלסטינית לא מאשרת מפות כאלה. במפות היחידות שיש להם מוצגת מדינה אחת היא פלסטין, ונשאלת השאלה אם הנסיגה החד צדדית היא רלוונטית".



לדבריו, "הטרור לא מתייחס לגבול, הנסיגה לא משפיעה על טבעה של המלחמה הפלסטינית. הטרור מושפע מהפסיכולוגיה של ההמונים.  נסיגה זו תחושה נוראית, אם נסוגת – אתה חלש והדבר מעודד  התגברות הטרור. הצלחה של הטרור מביאה להתגברות נוספת של טרור".

רון טל ציין כי הנסיגה מלבנון בשנת 2000 הביאה להתחזקות הטרור בלבנון 'יש לנו הוכחה לכך מהקיץ האחרון. זה לא רק חיזק את חיזבאללה אלא גם את החמאס'.



לדבריו, הנסיגה מעזה גרמה לכך שמוקמת שם מדינת טרור מבחינה בטחונית. "לא מתקבל על הדעת שיש עיר תחת טילים ומרגמות. המטרה האמיתית שנרקמת בעזה היא לא שדרות והם מהר מאוד יגיעו לתשתיות לאומיות".



רון טל התייחס גם למצב החברתי. לדבריו פינוי בכוח של תושבים מבתיהם, הוא הרס תשתית חברתית. "בנוסף לזה לא טיפלו באנשים האלה אחר כך. זה מפלג וזה יוצר קרע בעם. לפנות מישהו מבית זה בלתי נתפס. במיוחד כשמפנים אותו בלי הסכם", הבהיר.



הנסיגות החד צדדיות אינן משרתות את חוסנה של מדינת ישראל לא בטוח הקצר ולא בטווח הארוך, מסכם האלוף רון טל.