ברשות הפלשתינית מתפקדות עתה שתי ממשלות, האחת ברצועת עזה והשנייה ביהודה ושומרון. כל אחת מהן טוענת ללגיטימיות וכל אחת תעשה מעתה מאמץ לזכות ללגיטימיות בינערבית ובינלאומית. בשלב זה הזירה הבינלאומית כולל ארה"ב ו"הרביעייה" מעניקה תמיכה נרחבת לאבו מאזן. מרבית העולם הערבי תומך באבו מאזן ומגנה את מהלכי חמא"ס (כפי שהדבר מצא ביטויו בכינוס חירום של שרי החוץ של הליגה הערבית).



אתמול הודיע אבו מאזן על הקמת ממשלה חדשה בראשות ד"ר סלאם פיאד. זאת כשלושה חדשים לאחר השבעת ממשלת האחדות הפלשתינית, שהושבעה ב-17 במרץ, שהוקמה בעקבות הסכם מכה.



הממשלה החדשה כוללת 12 שרים . מצויים בה פעילי פת"ח, אישים עצמאיים המזוהים עם הקו המדיני של אבו מאזן ונציגים של גורמי שמאל (שר המקורב ל"מפלגת העם"; שר שהיה בעבר חבר בחזית העממית לשחרור פלשתין). יש בה איזון בין נוצרים למוסלמים ואפילו שתי שרות.



רוב השרים מוצאם מיו"ש ומקצתם מהרצועה. הרכב הממשלה מעיד על מגמה להפגין אחדות של מגון כוחות פוליטיים וחברתיים ללא השתתפות החמאס.



מזכ"ל הנשיאות הודיע כי שמות של שרים נוספים שיצטרפו לממשלה יוצגו בקרוב.

ראש הממשלה הוא ד"ר סלאם ח'אלד עבדאללה פיאד, יליד 1952 שמוצאו מטול כרם, נשוי ואב לשלושה ילדים.



פיאד הוא חבר המועצה המחוקקת מטעם סיעת "הדרך השלישית", ומשמש כיו"ר ועדת התקציב של המועצה המחוקקת. הוא מוכר כמומחה לענייני כספים וד"ר לכלכלה מאוניברסיטת טקסס.



פיאד הוא בעל מוניטין ואמינות בקרב הקהילה הבינלאומית. שימש כנציג קרן המטבע הבינלאומית ברשות הפלשתינית וכמנהל אזורי של "הבנק הערבי" ביש"ע. כיהן כשר אוצר וכיו"ר מועצת המנהלים של "קרן ההשקעות הפלשתינית" בממשלות אבו מאזן ואבו עלא והצליח להביא ליציבות מסוימת במצב התקציבי ברשות ולקידום רפורמות משמעותיות.



בשנה האחרונה גברה מעורבותו בפוליטיקה ובדצמבר 2006 הוא מונה לראש המחלקה הכלכלית של אש"פ במטרה להגביר את שליטתו של אבו מאזן בכספי הסיוע הפלשתיני.



שר הפנים והעניינים האזרחיים הוא עבד אלרזאק אליחיא הוותיק. שכבר שימש בעבר כשר הפנים. מקורב לפת"ח. היה חבר בועד הפועל של אש"פ וראש צבא השחרור הפלשתיני.



שר הממשל המקומי ושר החקלאות הוא זיאד אלבנדכ, נוצרי מבית לחם. הוא מקורב לפת"ח ושימש בעבר כשר התיירות והארכיאולוגיה ברשות הפלשתינית.



שתי שרות בממשלת פיאד. שרת התיירות וענייני נשים היא ח'לוד פרנסיס ח'ליל דעיבס, ילידת 1965, נוצרייה מבית לחם בעלת תעודת זהות מזרח ירושלמית. ד"ר לארכיטקטורה מאוניברסיטת האנובר (סיימה לימודיה ב-1995).היא מזוהה עם הפת"ח אך אינה חברת המועצה המחוקקת. מצבה המשפחתי: נשואה.

דעיבס שימשה כשרת התיירות בממשלת האחדות הפלשתינית. היא מנהלת את המרכז לשמירה על המורשת התרבותית בבית לחם. מתאמת פרוייקטים של האיחוד האירופי לשמירת המורשת התרבותית. מנהלת פרוייקט שיקום אתרים היסטוריים בבית לחם. חברה באיגוד המהנדסים הפלשתינים והירדנים ובאגודת הארכיטקטים הפלשתינים.



השרה השניה היא שרת התרבות למיס אלעלמי, אינה חברה בשום אירגון, בעלת תואר שני ביישומים בשפות שונות מאוניברסיטת אדינבורו בבריטניה ותואר שני מהאוניברסיטה האמריקאית בביירות בספרות אנגלית. בעבר כיהנה כמנכ"ל "הצוות העצמאי לזכויות האזרח", וכחברה במועצה המיעצת של אוניברסיטת אלקדס הפתוחה.



שר הכלכלה והעבודות הציבוריות הוא מחמד חסונה, חבר במועצה המנהלת של ההתאחדות הכללית לתעשיות הפלשתיניות.



שר התכנון והעבודה, ד"ר סמיר עבדאללה, מקורב ל"מפלגת העם", ד"ר לכלכלה.



שר הבריאות הוא פתחי אבו מע'לי, ד"ר לרפואה, מנהל פרוייקטים בענייני בריאות בארגון הבריאות העולמי.



שר ההסברה והמשפטים הוא ריאד אלמלאכי, לשעבר חבר בחזית העממית לשחרור פלשתין.



שר ההקדשים האסלאמיים וענייני חברה הוא ג'מאל בואטנה, המשמש כמופתי של אזור ראמאללה.



שר התחבורה והתעבורה - משהור אבו דקה, מוצאו מעזה, ד"ר לטכנולוגיות המידע. עצמאי שאינו חבר בשום אירגון. בעבר כיהן כמנכ"ל התאחדות חברות מערכות המידע הפלשתיניות בראמאללה ויועץ משרד התקשורת הפלשתיני.



השר לענייני אסירים נוער וספורט אשרף אלעג'רמי, גם הוא מעזה.