מזה שנה מקיים חבר מועצת עיריית ירושלים, יו"ר סיעת המפד"ל במועצה, דוד הדרי, מגעים עם הגורמים הרלוונטיים כדי שאלה יאשרו קיומה של תחבורה ציבורית מוסדרת לשכונה היהודית שבהר הצופים.



בשכונה המדוברת מתגוררות עשרות משפחות יהודיות לצד ישיבת 'בית אורות' בה לומדים מאות תלמידים. בהיעדר תחבורה מוסדרת עד למקום עצמו נאלצים התלמידים והמשפחות להגיע עם אוטובוס עד למרחק מאות מטרים מהמקום ומשם לכתת רגליהם עד לביתם, או לישיבה. כמובן שהבעיה הופכת מורכבת הרבה יותר בימי החום הלוהטים של הקיץ ובעיקר בימי החורף הירושלמי הקשה בדרך כלל.



"נכנסתי לעומקה של הפרשה לפני כשנה", מספר הדרי, "כשהבנתי איך נשים וילדים וגם תלמידי הישיבה נאלצים ללכת עם תיקים כבדים, עם סלי קניות וציוד מהתחנה ועד לבית, מרחק של כמאתיים וחמישים מטרים".



לדבריו במרוצת השנה האחרונה פנה לגורמים שונים בעירייה, במשרד התחבורה ובמשטרה על מנת לקדם את הסדרת הסוגיה, אולם אלה שיגרו אותו "מאחד לשני ומהשני לשלישי", כהגדרתו. כך התנהלו הדברים כאמור, במשך שנה שלמה, והנה לפני כשבוע וחצי הגיעה החלטה תמוהה ולפיה התחבורה הציבורית לא תגיע לשכונה בשל בעיות מיגון.



הדרי תוהה ומזכיר כי קווי אוטובוס לא מעטים נוסעים בשכונותיה הערביות של ירושלים, ובכללם גם קו האוטובוס לכותל המערבי, ללא כל צורך במיגון מיוחד. לטעמו "לא במקרה, שבוע וחצי לפני שבוש מגיע לישראל מתקבלת החלטה כזו. מדוב בעוד ניסיון לייבש את ההתיישבות היהודית בירושלים".



להערכתו של הדרי לקראת ביקורו של נשיא ארצות הברית קיבלה המשטרה הנחיות מגורמים מדיניים ויתכן אף שמלשכת ראש הממשלה עצמה לעצור את ההתיישבות היהודית בהר הצופים. זאת כחלק מהמגמה הכללית ובה התקבלה ההנחיה שלא לבנות בהר חומה ולא לקדם את פרויקט השכונה היהודית באזור עטרות.



במכתב ששלח הדרי למפקד מחוז ירושלים במשטרה, ניצב אהרון פרנקו ביקש הדרי לקבל הבהרה מדוע לא ימשיך האוטובוס שמגיע לאוניברסיטה העברית, מרחק של כ-250 מטר סה"כ, עד למבואות השכונה הסמוכה לישיבה.



במכתבו זה ציין כי מאחורי החלטת המשטרה למנוע מתחבורה ציבורית להגיע לבית אורות, מתחבאים גורמים בממשלה "שמטרתם היא עצירת התיישבות יהודים באזור שנמצא בקונצנזוס הישראלי" - כלשון המכתב. הדרי הוסיף וביקש ממפקד המחוז "שלא ייתן למשטרה להיות "כלי משחק" בידי אותם המבקשים להתוות מדיניות של חלוקת ירושלים בפועל".



כנאמר לעיל, הדרי ציין כי דרישת המשטרה למגן אוטובוסים בקטע דרך של 250 מטר בלבד היא תמוהה מאוד לאור העובדה שקווי אוטובוס שעוברים באזורים עוינים, לא נדרשים למיגון - דוגמת קו 23 שעובר בשיח' ג'ראח בדרכו להר הצופים, וכן קו 1 בדרכו אל הכותל המערבי.



את מכתבו חותם הדרי ומתאר את מצוקת התושבים: "לעת עתה, נאלצים תלמידי הישיבה ותושבי השכונה היהודית הסמוכה לעשות את דרכם ברגל בקטע המדובר. אבקשך לא להקשות על הגעת יהודים למרחק של 250 מטר בלבד מהאוניברסיטה העברית בהר הצופים ולאשר הגעת אוטובוסים למבואות הישיבה, ע"פ המסלול שעליו הוסכם. בטוחני כי המשטרה יכולה לתת מענה לאבטחת הקטע המדובר".



יצוין כי המסלול שעליו סוכם בעבר ובו עוסק מכתבו של הדרי הוא המשך הנסיעה של קווי האוטובוס המגיעים לאוניברסיטה העברית, עד למבואות הישיבה והשכונה הסמוכה אליה. זאת לאחר שמספר מסלולים אחרים שהוצעו ירדו מהפרק.